Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hot hatch vyzval na souboj naftové SUV. Dopadlo to tak, jak nikdo nečekal
30.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Žádné ořezávátko, ale nejsilnější dostupný hot hatch s pohonem 4x4 se postavil naftovému Audi SQ7. Obézní SUV nemělo mít šanci, jenže...
Audi si našlo zvláštní zábavu. Od uvedení svého parníku s označením SQ7 se baví na účet ostatních sportovních modelů jiných značek. Navzdory tvaru krabice, váze slona a dieselu pod kapotou se mu permanentně daří porážet menší a teoreticky rychlejší auta. Teorie je věc hezká, ale k ničemu, když cílem sprintu projedete poraženi. Velké problémy nedávno měl i italský sporťák, zaběhlé zvyklosti se teď ale pokusil změnit Ford.
Dieselové SUV si před kameru tentokrát vzalo ostrý Focus RS. To rozhodně není slabý soupeř, pod kapotou má turbem přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru o výkonu 350 koní (257 kW) při 6 000 ot./min a nejvyšším točivém momentu 440 Nm v rozpětí 2 000 - 4 500 ot./min. Prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky přenáší výkon na všechna kola, takže umí sprintovat na 100 km/h za 4,7 sekundy. To vše při hmotnosti 1 485 kilogramů.
Audi SQ7 TDI vedle toho nemá mnoho co nabídnout. Jeho čtyřlitrový naftový osmiválec rozhodně není slabý, 435 koní (320 kW) výkonu při 3 750 ot./min a nejvyšší točivý moment 900 Nm v rozmezí 1 000 - 3 250 ot./min se ale nezdá být tolik při hmotnosti 2 345 kilogramů. To je o 58 procent víc, výkonu má víc jen o 24 %. Osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol nedávají proti Fordu podstatnou výhodu a i papírových 4,8 sekundy (jinak parádní údaj) zrychlení na stovku je horší než fordí výsledek.
Zdá se to být předem jasné a po ulitém startu Focusu RS o to jasnější. Jenže realita je nakonec jiná. Ford do boje vstupuje sebevědomě a Audi poodjede, během chvíle ale začne výrazně ztrácet a v cíli je poražen. Dvě desetiny sekundy nejsou mnoho, ale na 400 metrech sprintu to není ani málo. Navíc je překvapivé, že Audi je tím rychlejší, čím déle souboj pokračuje - čekali bychom už vzhledem k hmotnosti a aerodynamice opak. SQ7 si tak může připsat další zdokumentovaný skalp nadějného soupeře, tentokrát opravdu překvapivý...












Top Gear postavil vedle sebe dva zcela odlišné vozy. Člověk by si přirozeně vsadil na to lehčí a papírově rychlejší, jenže SQ7 je vážně hodně rychlé auto...
Zdroj: Top Gear@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejnovější články
Mercedes dál střílí naslepo, i po všech přehmatech a strojených obratech sází na stejně slabou kartu
před hodinouBugatti začalo prodávat hodinky s „šestnáctiválcem”, s největší pravděpodobností stojí víc než váš dům
před 3 hodinamiKia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
před 4 hodinamiTenhle italský bizár není ve skutečnosti až takový cirkus, jak se na první pohled může zdát
včeraMuž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 08:08 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.22. 13:14 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch