Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i20 WRC: Korejci se vrací do světa rallye, takhle vypadá jejich nový stroj (+ živé foto, doplněno)
28.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hyundai představí v Paříži svou sportovní budoucnost. Kupodivu se jí ale nestane netradiční Veloster, nýbrž mnohem obyčejnější Hyundai i20.
Vydáno 26.9., doplněno 28. 9.: Se sadou nových fotek se nám podařilo získat i několik dalších informací o novém Hyundai i20 WRC. Potvrzeno je 300 koní, které na všechna čtyři kola zamíří skrze pětistupňovou sekvenční převodovku. Malý počet převodových stupňů by vás přitom neměl zarazit, záleží totiž na jejich poskládání. Na základě toho se bude lišit zrychlení i nejvyšší rychlost. Dobrou zprávou také je, že Hyundai zvažuje výrobu silniční limitované edice, která bude ovlivněna speciálem pro WRC stejným způsobem, jako VW Polo WRC Street.
Již před několika měsíci začalo Hyundai naznačovat, že uvažuje o návratu do světa rallye, který opustilo v roce 2003. Zvažována přitom byla ostrá verze netradičně řešeného Velosteru. Nakonec však bude zítra v Paříži odhalen model i20 WRC, který byl rád nadělal hodně potíží osminásobnému šampionovi Sébastienu Loebovi a jeho Citroënu DS3 WRC.
Oficiální informace sice k dispozici prozatím nemáme, díky pravidlům motosportu ovšem můžeme již dopředu počítat s tím, že pod kapotu vozu se nastěhuje 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu přibližně 300 koní. Obdobným naladěním totiž disponuje nejenom Loebův služební vůz, ale také Ford Fiesta WRC nebo Mini John Cooper Works WRC, což jsou pro novinku hlavní soupeři.
Návrat Hyundai na rallyová kolbiště se navíc očekává již v příštím roce, tedy ve stejném období, kdy do šampionátu vstoupí také VW Polo R WRC. Obě značky přitom od sebe nebudou mít příliš daleko ani vývojová centra, neboť Volkswagen sídlí ve Wolfsburgu, zatímco korejská automobilka soustředila veškeré své závodní aktivity v Offenbachu vzdáleném necelých 400 km.
Jsme zvědavi, který z nováčků si lépe povede. Stejně jako nás velmi zajímá fakt, kdo bude speciály s minimální vyžadovanou hmotností 1 200 kg sedlat.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.









Hyundai i20 WRC vypadá na snímcích z autosalonu ještě hrozivěji než na fotografiích automobilky
Hyundai se po 10 letech vrátí do světa motorsportu s novinkou i20 WRC. Podle pravidel by se přitom vůz měl pyšnit výkonem 300 koní a hmotností 1 200 kg
Foto: Hyundai, Info: Rallye magazin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha