Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Velocity: 400 koní od Cosworthu ve Velosteru Turbo pro SEMA 2012
16.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Atypický hatchback dostane ostrou šestnáctistovku od věhlasné konstrukční kanceláře a k tomu nově naladěný podvozek. To vše naneštěstí jen jako koncept.
Dva týdny před zahájením výstavy SEMA v Las Vegas známe už docela slušnou skupinku aut, která hodlá dobýt tamní pódia. Zatím nejvíce příspěvků k asi nejznámější severoamerické tuningové výstavě představilo uskupení Fiat-Chrysler (mezi jinými třeba plážovou pětistovku nebo „zmijím jedem“ nadopovaný Charger), ale viděli jsme již také něco od Fordu nebo dvojici modelů Hyundai Genesis Coupe. Jeden z nich měla na svědomí firma ARK Performance a o druhý se postaral světoznámý Cosworth, jenž má prsty také v dalším korejském voze stejné značky.
Za Velosterem Turbo nazvaným Velocity tentokrát stojí především stylistické a vývojové oddělení technického centra značky Hyundai v kalifornském Irvine. „Při vývoji modelu Velocity jsme chtěli vyjádřit nejsilnější stránky původního konceptu Velosteru (HND-3 z roku 2007 - poz. red.),“ vysvětluje Chris Chapman, šéf kalifornského designového centra. „Velocity dovolil našim týmům udělat z Velosteru vůz, který je mnohem dál než dovolují limity běžných automobilů.“
To jistě platí také o původní pohonné jednotce, přeplňované šestnáctistovce s přímým vstřikováním T-GDI, která má v Evropě 186 koní a ve Spojených státech o 18 více. Byla svěřena do rukou amerického zastoupení firmy Cosworth a ta z něj dokázala vyždímat 406 koní a nejvyšší točivý moment 475 newtonmetrů. Tato čísla se podařilo dosáhnout rozsáhlými změnami zahrnujícími použití nových pístů, ojnic, turbodmychadla, mezichladiče, úpravě nasávání včetně vysokotlaké větvi, posílení systému vstřikování a samozřejmě přehrání softwaru.
Modifikace motoru jdou ruku v ruce se sníženým podvozkem doplněným o tlumiče Bilstein a brzdy značky Brembo se čtyřpístkovými třmeny a dvoudílnými kotouči na přední nápravě. Ty jsou ukryté pod devatenáctipalcovými ráfky zabalenými do gumových válců Kumho Ecsta SPT o rozměru 275/35 R19. Velocity dnes máme možnost vidět pouze jako nákres, je ale nepochybné, že masivním výkony pohonné jednotky Hyundai podpoří výrazným bodykitem s ohromným křídlem a spoilery.

Vyladěný čtyřválec 1,6 T-GDI svým výkonem překoná atmosférickou 3,8 V6 v Genesis Coupe, kterou rovněž upravil Cosworth
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 41 minutamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejčtenější články
Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva