Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Veloster Turbo: pro Evropu jen se 186 koňmi (+ živé foto)
2.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud jde o výkonové parametry jinak totožných vozů, můžeme jako Evropané obvykle na Američany dělat dlouhý nos. V případě Velosteru Turbo tomu bude přesně naopak.
Tvrdí to alespoň kolegové z holandského Autoblogu, kteří vynesli na světlo technické parametry evropské verze Velosteru Turbo. Ten jsme vám v americkém provedení poprvé představili již v lednu a od té doby jsme jen čekali na jeho premiéru na starém kontinentu.
Ta se nikoli překvapivě odehraje na ženevském autosalonu, její parametry už ale překvapivé budou. A to ne zrovna příjemně. Vůz sice dostane stejný motor 1,6 Turbo GDI, namísto amerických 204 koní jich ale evropské provedení nabídne jen 186. Proč? O tom se Holanďané nezmiňují, uvádí ale, že i přes tento handicap zrychlí vůz na stovku za 8,4 sekundy s manuální a 8,1 sekundy s dvoupojkovou automatickou převodovkou. Maximální rychlost má pak v obou případech činit 214 km/h.
Poslední zmíněná slova by ostatně mohla vysvětlovat onen výkonový rozdíl - americká verze totiž používá automat s hydrodynamickým měničem, který jako jediný bez problémů zvládá točivý moment nového turbomotoru. Pro Evropu mohlo Hyundai chtít za každou cenu dostat do vozu dvoupojkovou skříň, a tak muselo s točivým momentem i výkonem dolů, neboť ta už si s tím původním neporadí. A nebo je to ještě jinak, neboť výše zmíněná slova by tak docela nevysvětlovala, proč by byl výkon snížen i u manuálu. Aby si obě verze neměly co závidět? Možná, to všechno teprve uvidíme.
Vizuálně by se evropské provedení nemělo výrazně lišit, pokud si tedy odmyslíte pár amerických specifik, níže přiložené fotografie by jej měly zachycovat více než věrně.
Oficiální informace můžeme očekávat každým dnem, tak si na ně počkejme.
Tip: Přečtěte si náš test Velosteru s motorem 1,6 GDI.








Veloster Turbo v evropském provedení již in natura v Ženevě
Toto je Hyundai Veloster Turbo v americkém provedení. Evropské by se mělo odlišovat jen v nepodstatných detailech
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 6 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 7 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 9 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 10 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva