Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Veloster Midship má uprostřed uložený motor, na kola pumpuje 300 koní
29.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept pro korejskou Busan Motor Show dostal řádně poladěný dvoulitrový čtyřválec a pohon zadních kol. Do prodeje se však bohužel nechystá.
Korejský autosalon sice začíná až zítra v pravé poledne, automobilka Hyundai však své exponáty představila již dnes. V případě modelů Grandeur a AG jsme přitom k dispozici měli opravdu podrobný tiskový a obrazový materiál, oproti tomu takový koncept Veloster Midship si můžeme prohlédnout jen na jediném snímku, přičemž poskrovnu je i dat. Ta, která známe, ovšem stojí za to.
Začneme ale nejprve designem, jemuž vévodí mohutné zadní křídlo. To je vyrobeno z uhlíkových vláken, stejně jako difuzor a kryt motoru navazující na střechu. S tím korespondují černě lakovaná litá kola, mimo to ovšem Veloster dostal ještě přední kapotu s ventilačními otvory a rozšířené zadní blatníky. I v nich jsou otvory, ty však pro změnu slouží k zásobování agregátu čerstvým vzduchem.
Tím se můžeme přesunout k motoru, kterým není nic jiného než přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr Theta GDI. Oproti sérii byl ovšem usazen hned za zadními sedadly, přičemž jeho výkon narostl na 300 koní. Tento výkon míří na zadní kola, díky čemuž Veloster slibuje nejen působivou jízdní dynamiku, ale také zábavu za volantem. Kvůli tomu ostatně bylo odlehčeno zavěšení a zesíleno šasí.
Sériovou výrobu ale bohužel Korejci prozatím nemají v plánu. Na druhou stranu, i kdyby k ní došlo, čeští fanoušci značky z daného rozhodnutí profitovat nebudou. Automobilka totiž své sportovní modely (Veloster, Genesis Coupé) z tuzemského trhu stáhla a důraz klade spíše na užitkovost a praktičnost.

Hyundai Veloster Midship dostal uprostřed uložený motor, výkon 300 koní přitom míří na zadní kola. Více fotografií budeme mít nejspíš až zítra
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva