Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Veloster Midship má uprostřed uložený motor, na kola pumpuje 300 koní
29.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept pro korejskou Busan Motor Show dostal řádně poladěný dvoulitrový čtyřválec a pohon zadních kol. Do prodeje se však bohužel nechystá.
Korejský autosalon sice začíná až zítra v pravé poledne, automobilka Hyundai však své exponáty představila již dnes. V případě modelů Grandeur a AG jsme přitom k dispozici měli opravdu podrobný tiskový a obrazový materiál, oproti tomu takový koncept Veloster Midship si můžeme prohlédnout jen na jediném snímku, přičemž poskrovnu je i dat. Ta, která známe, ovšem stojí za to.
Začneme ale nejprve designem, jemuž vévodí mohutné zadní křídlo. To je vyrobeno z uhlíkových vláken, stejně jako difuzor a kryt motoru navazující na střechu. S tím korespondují černě lakovaná litá kola, mimo to ovšem Veloster dostal ještě přední kapotu s ventilačními otvory a rozšířené zadní blatníky. I v nich jsou otvory, ty však pro změnu slouží k zásobování agregátu čerstvým vzduchem.
Tím se můžeme přesunout k motoru, kterým není nic jiného než přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr Theta GDI. Oproti sérii byl ovšem usazen hned za zadními sedadly, přičemž jeho výkon narostl na 300 koní. Tento výkon míří na zadní kola, díky čemuž Veloster slibuje nejen působivou jízdní dynamiku, ale také zábavu za volantem. Kvůli tomu ostatně bylo odlehčeno zavěšení a zesíleno šasí.
Sériovou výrobu ale bohužel Korejci prozatím nemají v plánu. Na druhou stranu, i kdyby k ní došlo, čeští fanoušci značky z daného rozhodnutí profitovat nebudou. Automobilka totiž své sportovní modely (Veloster, Genesis Coupé) z tuzemského trhu stáhla a důraz klade spíše na užitkovost a praktičnost.
Hyundai Veloster Midship dostal uprostřed uložený motor, výkon 300 koní přitom míří na zadní kola. Více fotografií budeme mít nejspíš až zítra
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 56 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 2 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 5 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
