Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar přitvrdí, každému modelu v nabídce dopřeje výkonnou verzi R, S nebo GT
26.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovních verzí nabídnou Britové opravdu požehnaně. Kromě základního „eRka“ dorazí v mnoha případech také modely „R-S“ a „R-S GT“.
Britská automobilka je momentálně na koni a tak není divu, že kuje železo, dokud je žhavé. V brzké době se proto nedočkáme jen rozšíření základní nabídky o menší sedan a vůbec první crossover v historii značky, ale také většího počtu sportovních derivátů. Pouze modely s písmenem „R“ ve znaku to přitom nemá skončit, Jaguar totiž chce také více verzí „R-S“. A aby toho nebylo málo, pak dorazí i větší množství vrcholných variant „R-S GT“.
Tyto informace se týkají i zmiňovaného sedanu a crossoveru, čímž by Jaguar začal plně konkurovat Audi, BMW a Mercedesu a oddělením Quattro GmbH, M-divizi a AMG. V případě modelu s vyšší stavbou karoserie ale zřejmě půjde jen o první dva stupně úprav, u vlajkové lodi pak Jaguar nezajde dále než k již představenému XJR. Podle šéfa produktového plánování Stevena De Ploey totiž po takové ostré limuzíně není dostatečně velká poptávka.
Model, u kterého se naopak stoprocentně dočkáme všech tří specifikací, je nový F-Type. U modelu označeného písmenem „R“ by přitom měl nabídnout na rychlost orientovaný luxus, zatímco ve verzi „R-S“ se máme dočkat ultimativních jízdních zážitků na silnici. Jako „R-S GT“ by pak dvoumístný Jaguar měl nabídnout technologii inspirovanou okruhovými závody. Kdy ovšem kterýkoliv z těchto modelů dorazí, to již De Ploey nezmiňuje. Stejně jako aktuálně není jisté, zda výkon 550 koní, kterého se dočkaly modely XKR-S, XFR-S a XKR-S GT, bude překonán. S ohledem na nedávné prohlášení Jaguaru pak ani nevíme, zda vůbec u těchto modelů zůstane v nabídce osmiválec, či zda již bude do hry zapřažen nový šestiválec.
Jisté je tak pouze tolik, že „modely „R“ se stanou nedílnou součástí nabídky u každého modelu, který Jaguar od nynějška představí. Pokud to navíc bude nutné, pak přijdeme i s verzemi „R-S“ a „R-S GT“, protože se pohybujeme v segmentu, který takhle funguje. A protože si je navíc zákazníci žádají.“













Jaguar XKR-S byl první vlaštovkou v řadě














Po kupé a kabrioletu dorazil také sedan XFR-S




















Vrchol sportovních Jaguarů prozatím tvoří model XKR-S GT. Jeho výkon však zůstává na stejných 550 koních, jako u „obyčejnějších“ verzí


























Prozatím poslední novinkou v řadě rychlých Jaguarů je limuzína XJR. V tomto případě se ale již řada dále rozšiřovat nebude
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem
4.10.2025
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
