Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XFR Sportbrake: ostrý kombík je ve hře, ale leda jako omezená série
31.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéf Jaguaru považuje rozšíření nabídky nového kombíku řady XF o výkonný model za zajímavé, šance na realizaci tohoto projektu ale velké nejsou.
XF není zrovna nejnovější model Jaguaru, přesto i letos dokázal zůstat v centru pozornosti. Především se představil jako nové kombi Sportbrake, slušné pozornosti se ale dočkala i nová nejostřejší verze XFR-S, která má za cíl jediné - ještě před odchodem do věčných lovišť zatopit autům jako je nové BMW M5.
Ani v rámci našeho magazínu jsme XF nepřehlíželi. Kombík už jsme stihli poprvé vyzkoušet v Británii a pro nejbližší dny vám můžeme slíbit i jeho test z českých silnic. Navíc jsme podrobili zkoušce ohněm oba konce nabídky tohoto modelu v provedení sedan - naftový základ XF 2,2 D i tehdy vrcholný benzin XFR. A právě o posledně jmenovaném provedení dnes bude znovu řeč.
Jaguar je totiž stále tázán, kdy nabídne po kapotou kombi Sportbrake něco jiného než naftový motor. Zatím si totiž vůz můžete koupit jen se čtyř- nebo šestiválcovým dieselem a to nezní příliš aristokraticky. Jakkoli nepatříme k příznivcům ostrých kombíků, nějaký silnější benzinový motor by i tomuto modelu slušel, tak proč ne rovnou pětilitrový osmiválec z kompresorem z XFR? Ostatně, o budoucím příchodu XFR Sportbrake se už nějaký čas spekuluje.
K věci nyní konečně řekl pár slov i člověk nejpovolanější, šéf značky Adrian Hallmark, který v rozhovoru pro britský Autocar označil XFR Sportbrake za „zajímavý projekt, který by dobře posloužil jako 'haló-model' pro novou řadu”. Na druhou stranu ale upozornil na to, že nejde jen o výměnu motoru pod přední kapotou, novinka by musela být komplexně uzpůsobena vyššímu výkonu, a to znamená především zásadní přepracování zadní nápravy.
„Bylo by náročné přepracovat samonivelační zavěšení zadních kol tak, aby si poradilo s vysokým výkonem takového motoru (5,0 V8 s kompresorem a výkonem přes 500 koní - pozn. red.),” řekl Hallmark s tím, že by ale bylo zajímavé postavit omezenou edici takového vozu čítající 300 nebo 400 kusů.
Zdá se tedy, že šance na vznik XFR Sportbrake existují, ale nejsou velké. A pokud vůz skutečně spatří světlo, ve více než pár stech exemplářích to zřejmě nebude. Inu, XF kombi je zkrátka spjat hlavně s naftou, s tím bude třeba se smířit.


















Pokud něco novému XF Sportbrake chybí, pak je to pořádný motor. Dočkat se ho může, pro vůz ale zůstanou dále typické skromnější naftové jednotky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Nejnovější články
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
včeraPorsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
včeraDalší nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraDacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12
- Politický koutek 10.06. 18:01 - řidičBOB