Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jedno z posledních aut s motorem bez turba na německé dálnici ohromuje i s falešným ručním řazením
6.9.2022 | Petr Prokopec
Je smutné, že se z podobných aut stala v podstatě mrtvá větev vývoje. Ne proto, že by nebyla žádaná, stala se jen neslučitelná s bujícími regulacemi. Pár strojů s pořádnými atmosféricky plněnými motory ale ještě existuje, Porsche 911 GT3 patří mezi ně.
Svět poslední dobou jako by se zbláznil. V automobilové branži za tím stojí hlavně tlaky na masové rozšíření elektromobility, která je považována za jedinou udržitelnou formu individuální dopravy. Že tomu tak není, potvrzuje bezpočet studií a analýz, které mají široké zastání ve vědecké obci. Zachování aut se spalovacími motory alespoň pro určitá využití dává smysl, neboť se k tomu nejen hodí, ale není třeba kvůli nim budovat novou infrastrukturu a vyvíjet a vyrábět bezpočet nových automobilů. A pokud přepřáhnou na syntetická paliva, dolů mohou jít i emise CO2.
S touto myšlenkou je spojováno především Porsche, které si uvědomuje, že by nebylo ve své současné pozici, nebýt loajálních fanoušků a zákazníků. Tato skupina nadšenců přitom udržuje v provozu téměř veškerou produkci, jaká kdy Zuffenhausen či další továrny značky opustila. A jakkoli se v kontextu s globální populací nejedná o zas tak početnou skupinu, Porsche se k ní nechce obrátit zády. Pokud by to totiž udělalo, jejich důvěru by těžko získávalo zpět.
Německá automobilka proto kope právě za syntetická paliva, která by se měla zasloužit i o to, že nadále budou provozovány spalovací vozy značky, pokud přepřáhnou z klasického benzinu na nové pohonné hmoty. Což technicky není problém. Ve výsledku byste se tedy neměli obávat koupě nového Porsche 911 GT3, které můžeme považovat za zázrak moderní doby.
Kupé totiž dostalo čtyřlitrový atmosférický šestiválec, se kterým lze spárovat také manuální převodovku. Něco takového již nenabízí nikdo jiný a i samotné atmosféricky plněné motory jsou ve skutečně sériově vyráběných výkonných autech raritou - krom Porsche je v Evropě najdeme jen v Audi R8 a Lamborghini Huracán. V USA by se ještě pár dalších kousků našlo, jako nová Corvette, ale i tam je jich poskrovnu. Právě proto je třeba syntetickým palivům fandit, neboť jen s jejich pomocí tato koncepce dokáže přežít i následující roky. Také budoucí generace si tak budou moci užívat fantastického zvukového doprovodu.
Právě ten si můžete vychutnat na níže přiloženém videu, které mapuje ježdění právě novou 911 GT3 zejména po německé dálnici. Bohužel u toho není manuální řazení, tedy aspoň to pravé, vidíme jen ovládání automatu PDK, které se u nové GT3 bůhvíproč tváří jako řadička manuální převodovky. Jinak je ale vše „v pořádku”. Motor produkující až 510 koní evidentně nijak netrpí absencí přeplňování a točíc až okolo 9 tisíc ot./min po Autobahnu létá zcela samozřejmě i v rychlostech přes 300 km/h - na videu dosáhne téměř 320 km/h. Akcelerace ze 100 na 200 km/h se pak i bez zvláštní pohybuje okolo 7 sekund, což je stále rajón supersportovních aut. Na druhou stranu ale takové auto není zrovna levné, cena 911 992 GT3 startuje na tučných 4 924 306 Kč bez ohledu na zvolenou převodovku.



Nové Porsche 911 GT3 je působivě rychlé a po zvukové stránce oslňující. Nicméně za to, že si v roce 2022 můžete koupit atmosférický motor (klidně i s manuálem), je třeba sáhnout opravdu hluboko do kapsy. Foto: Porsche
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 8 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch