Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jen Porsche dělá hypersport pro chudé, opakovaně vypráská i skutečný hypersport s 10krát vyšší cenou
1.8.2023 | Petr Prokopec
Hypersport pro chudé zní jako protimluv a pravda, na tohle auto pořád musíte být milionáři. Záda s ním ale můžete ukázat i strojům, které si mohou dovolit jen miliardáři.
Za nové Porsche 911 Turbo S aktuálně musíte zaplatit minimálně 6 274 905 Kč. To není zrovna malá částka, jenže ve srovnání s vrcholnou hypersportovní ligou jde o drobné. Takový Koenigsegg Agera RS, který se vyráběl do roku 2018, totiž startoval na 55 milionech korun. Švédové celkově vyrobili jen 27 exemplářů, z čehož jeden byl testovacím prototypem a další náhradou za zničený zákaznický vůz. Ve finále tak lze mluvit jen o 25kusové sérii, načež není překvapivé, že hodnota každého vyrobeného auta dnes šplhá ke 100 milionům korun.
Za tuto sumu dostáváte osmilitrový pětiválec naladěný na jeden megawatt, tedy na 1 360 koní. Ve srovnání s variantou One:1 nicméně Agera RS nedosahuje poměru jedna ku jedné v případě výkonu a hmotnosti, místo toho je třeba počítat s lehce tučnějšími 1 395 kilogramy. Stále však jde o nadmíru působivou hodnotu, která vede k opravdu neskutečné dynamice. V listopadu 2017 byla totiž oficiálně vozu naměřena nejvyšší rychlost 447 km/h.
V případě zrychlení na stovku Koenigsegg oficiální hodnotu neudává. Nicméně před šesti lety Agera RS dosáhla rekordu i v rámci akcelerace na čtyřstovku a následném zastavení na nulu, disciplínu 0-400-0 km/h totiž švédská stíhačka zvládla za 33,29 sekundy. To je opravdu neskutečný kalup, který dokázalo překonat až kupé Regera, tedy novější model značky, který potřeboval o 1,8 sekundy méně. Kromě osmiválce navíc dostal do vínku i tři elektromotory.
My dnes setrváme u modelu Agera RS, které Mat Watson postavil z britského Carwow postavil na sprintu proti v úvodu zmíněnému Porsche. To disponuje „pouze“ 650 koňmi, vedle osmiválcového Švéda tak vlastně ani nehraje druhou ligu, spíše než cokoli jiného tu máme ekvivalent okresního přeboru. Nicméně i takový manšaft může občas překvapit. A přesně k tomu došlo i při závodech ve zrychlení na čtvrtmíli.
Turbo je na rozdíl od Koenigseggu osazeno pohonem všech kol, který napomáhá přenosu výkonu na silnici. A i poté je velmi přesvědčivé. Stovku tak má papírově zvládat za 2,7 sekundy, reálně je však ještě rychlejší. Agera RS tak vlastně jen může koukat na jeho zadní křídlo. Nicméně pouze po onu čtvrtmíli, poté se již projevuje jak její vyšší výkon, tak nižší hmotnost. Zajímavé však je, že ta nemá vliv na její deceleraci, i na brzdy totiž vyhrálo Porsche.
Kupé z Zuffenhausenu s přeplňovaným 3,7litrovým motorem tak lze vnímat jako hypersport pro chudé, který ani s mnohem dražší ligou neztrácí kontakt. I proto je Turbo ve finále tak úspěšné a Porsche nemusí ani sahat po inzerci, aby k němu přivábilo zákazníky. V důsledku toho si značka mohla dovolit velmi vysokou ziskovou marži, bez ní by „eSko“ zářilo ještě více, hlavně vedle ultra-drahého Koenigseggu.






Porsche 911 Turbo S sice stojí přes 6 milionů korun, každý halíř je nicméně skvěle investován. Ve zrychlení na čtvrtmíli totiž vůz nemá soupeře ani v rámci hypersportovní ligy, a to bez ohledu na pohon. Foto: Porsche
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
dnesNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
včeraPrvní elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Toto jsou nejspolehlivější verze Volkswagenu Golf vůbec. Narazíte na ně už jen v bazarech, stojí překvapivě málo
před 9 hodinamiNěmecké automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
před 11 hodinamiČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
dnesVolkswagen teď sám začal dělat to, kvůli čemu ještě loni žaloval své vlastní dealery
dnesCeny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva