Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg prý nejde po rychlostních rekordech, možná jich ale jen není s to dosáhnout
7.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Radši postavíme auto, které bude dobře zrychlovat a které bude lepší na okruhu, říká Christian von Koenigsegg. Logické, může to ale být jen výmluva.
Automobilka Koenigsegg se nežene za nejvyšší maximální rychlostí. Oznámil to její zakladatel Christian von Koenigsegg jako odpověď na otázku, proč není model One:1 držitelem rychlostního rekordu, když jeho maximální rychlost má být vyšší než u Bugatti Veyron. Von Koenigsegg je přesvědčen, že One:1 svých 440 km/h skutečně zvládne, ale hlavní cíl u jeho vývoje to prý nebyl.
Je to podle něj otázka priorit a otázka toho, kam dané auto míří. Vůz může mít nejvyšší maximálku na světě, ale pokud nebude dostatečné jeho zrychlení, na okruzích nejrychlejší být nemusí - a právě to jsou místa, kam zákazníci Koenigseggu One:1 se svými vozy budou mířit. „Co je důležitější - absolutní maximálka, které zákazníci dost pravděpodobně nikdy nedosáhnou, nebo akcelerace, kterou budou používat pokaždé, když vyrazí na okruh?” ptá se von Koenigsegg.
Důvod, proč se Koenigsegg za rychlostními rekordy nežene, ale může mít i jiný důvod - je vážně těžké jich dosáhnout. Však vzpomeňme na těžkosti velkého koncernu VW a dejme si je do kontextu s možnostmi švédské miniautomobilky. Když totiž řeknete „Postavíme nejrychlejší auto na světě” a pak se to nepodaří, máte problém. Naopak když nic takového nezmiňujete a vaše auto je nejrychlejší tak trochu mimochodem, akorát „neověřeně”, získáte leda bonusové body. Kdyby nejrychlejší nakonec nebylo, nic se neděje, což třeba podpoříte prohlášením, které teď komentujeme. V každém případě je pro zákazníky jistě lákavé mít nejrychlejší auto na světě, i když tak rychle nejezdí; drtivá většina majitelů Veyronu jistě také nepřesáhla čtyřstovku a pouze je v kapse hřeje pocit, že „mají to nej”.
S nejvyšší rychlostí se u Koenigseggu pojí ještě jedna potíž - není jí kde dosáhnout. Podle slov Christiana von Koenigsegga zatím bylo nalezeno jen 5 km dlouhé letiště a potřeba je vzdálenost zhruba dvojnásobná. A že by je Volkswagen pustil do svého testovacího centra v Ehra-Lessien, je dost nepravděpodobné...














Koenigsegg One:1 by měl být rychlejší než Bugatti Veyron i Hennessey Venom, ale hlavní cíl vývoje to nebyl
Zdroj: Koenigsegg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před hodinouPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 2 hodinamiFord po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 4 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 5 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 11:53 - HondaMan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon