Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg prý nejde po rychlostních rekordech, možná jich ale jen není s to dosáhnout
7.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Radši postavíme auto, které bude dobře zrychlovat a které bude lepší na okruhu, říká Christian von Koenigsegg. Logické, může to ale být jen výmluva.
Automobilka Koenigsegg se nežene za nejvyšší maximální rychlostí. Oznámil to její zakladatel Christian von Koenigsegg jako odpověď na otázku, proč není model One:1 držitelem rychlostního rekordu, když jeho maximální rychlost má být vyšší než u Bugatti Veyron. Von Koenigsegg je přesvědčen, že One:1 svých 440 km/h skutečně zvládne, ale hlavní cíl u jeho vývoje to prý nebyl.
Je to podle něj otázka priorit a otázka toho, kam dané auto míří. Vůz může mít nejvyšší maximálku na světě, ale pokud nebude dostatečné jeho zrychlení, na okruzích nejrychlejší být nemusí - a právě to jsou místa, kam zákazníci Koenigseggu One:1 se svými vozy budou mířit. „Co je důležitější - absolutní maximálka, které zákazníci dost pravděpodobně nikdy nedosáhnou, nebo akcelerace, kterou budou používat pokaždé, když vyrazí na okruh?” ptá se von Koenigsegg.
Důvod, proč se Koenigsegg za rychlostními rekordy nežene, ale může mít i jiný důvod - je vážně těžké jich dosáhnout. Však vzpomeňme na těžkosti velkého koncernu VW a dejme si je do kontextu s možnostmi švédské miniautomobilky. Když totiž řeknete „Postavíme nejrychlejší auto na světě” a pak se to nepodaří, máte problém. Naopak když nic takového nezmiňujete a vaše auto je nejrychlejší tak trochu mimochodem, akorát „neověřeně”, získáte leda bonusové body. Kdyby nejrychlejší nakonec nebylo, nic se neděje, což třeba podpoříte prohlášením, které teď komentujeme. V každém případě je pro zákazníky jistě lákavé mít nejrychlejší auto na světě, i když tak rychle nejezdí; drtivá většina majitelů Veyronu jistě také nepřesáhla čtyřstovku a pouze je v kapse hřeje pocit, že „mají to nej”.
S nejvyšší rychlostí se u Koenigseggu pojí ještě jedna potíž - není jí kde dosáhnout. Podle slov Christiana von Koenigsegga zatím bylo nalezeno jen 5 km dlouhé letiště a potřeba je vzdálenost zhruba dvojnásobná. A že by je Volkswagen pustil do svého testovacího centra v Ehra-Lessien, je dost nepravděpodobné...














Koenigsegg One:1 by měl být rychlejší než Bugatti Veyron i Hennessey Venom, ale hlavní cíl vývoje to nebyl
Zdroj: Koenigsegg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejčtenější články
Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025I propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
18.5.2025Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1