Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg prý nejde po rychlostních rekordech, možná jich ale jen není s to dosáhnout
7.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Radši postavíme auto, které bude dobře zrychlovat a které bude lepší na okruhu, říká Christian von Koenigsegg. Logické, může to ale být jen výmluva.
Automobilka Koenigsegg se nežene za nejvyšší maximální rychlostí. Oznámil to její zakladatel Christian von Koenigsegg jako odpověď na otázku, proč není model One:1 držitelem rychlostního rekordu, když jeho maximální rychlost má být vyšší než u Bugatti Veyron. Von Koenigsegg je přesvědčen, že One:1 svých 440 km/h skutečně zvládne, ale hlavní cíl u jeho vývoje to prý nebyl.
Je to podle něj otázka priorit a otázka toho, kam dané auto míří. Vůz může mít nejvyšší maximálku na světě, ale pokud nebude dostatečné jeho zrychlení, na okruzích nejrychlejší být nemusí - a právě to jsou místa, kam zákazníci Koenigseggu One:1 se svými vozy budou mířit. „Co je důležitější - absolutní maximálka, které zákazníci dost pravděpodobně nikdy nedosáhnou, nebo akcelerace, kterou budou používat pokaždé, když vyrazí na okruh?” ptá se von Koenigsegg.
Důvod, proč se Koenigsegg za rychlostními rekordy nežene, ale může mít i jiný důvod - je vážně těžké jich dosáhnout. Však vzpomeňme na těžkosti velkého koncernu VW a dejme si je do kontextu s možnostmi švédské miniautomobilky. Když totiž řeknete „Postavíme nejrychlejší auto na světě” a pak se to nepodaří, máte problém. Naopak když nic takového nezmiňujete a vaše auto je nejrychlejší tak trochu mimochodem, akorát „neověřeně”, získáte leda bonusové body. Kdyby nejrychlejší nakonec nebylo, nic se neděje, což třeba podpoříte prohlášením, které teď komentujeme. V každém případě je pro zákazníky jistě lákavé mít nejrychlejší auto na světě, i když tak rychle nejezdí; drtivá většina majitelů Veyronu jistě také nepřesáhla čtyřstovku a pouze je v kapse hřeje pocit, že „mají to nej”.
S nejvyšší rychlostí se u Koenigseggu pojí ještě jedna potíž - není jí kde dosáhnout. Podle slov Christiana von Koenigsegga zatím bylo nalezeno jen 5 km dlouhé letiště a potřeba je vzdálenost zhruba dvojnásobná. A že by je Volkswagen pustil do svého testovacího centra v Ehra-Lessien, je dost nepravděpodobné...














Koenigsegg One:1 by měl být rychlejší než Bugatti Veyron i Hennessey Venom, ale hlavní cíl vývoje to nebyl
Zdroj: Koenigsegg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před hodinou
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 3 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 6 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
