Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Regera pálí pneu s ohromnou lehkostí a intenzitou, i bez převodovky (videa)
9.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský hybrid má výkon přes 1 500 koní, toto stádo přitom míří pouze na zadní nápravu. Její gumy dokáže vůz usmažit ve zlomku sekundy.
S modelem Regera nás švédská automobilka seznámila již loni, kdy na autosalon v Ženevě dorazila koncepční verze. Letos výstaviště Palexpo už hostilo sériové provedení. To nakonec dostane má výkon přes 1 500 koní a 2 000 Nm točivého momentu, tedy vyšší výkon než Bugatti Chiron. K tomu se navíc přidává nižší hmotnost než u hyperGT z Molsheimu, což je předzvěstí působivé jízdní dynamiky a pozoruhodných bitev právě s Chironem.
Zpočátku bude mít Bugatti jistě navrch, zejména díky pohonu všech kol. Koenigsegg v tomto ohledu spoléhá pouze na zadní nápravu, přestože kromě pětilitrového osmiválce jej pohání také tři elektromotory. Jeden z nich navíc nalezneme vpředu, nicméně ten je součástí hřídele spalovací jednotky a jako takový tedy rovněž roztáčí jen zadní kola.
S ohledem na danou zátěž pouze jedné nápravy tak asi není překvapením, že Regera dokáže „oholit“ pneumatiky až na plátno během několika málo sekund. Tento úkol zvládá i bez použití jakkoli tradiční převodovky, Koenigsegg místo ní použil systém KDD fungující na bázi hydraulické spojky konvertující točivý moment.
S touto technologií přitom Regera nezvládá pouze zrychlení z klidu na 300 km/h za 10,9 sekundy či pálení gum na počkání, ale také dojezd 50 kilometrů čistě na elektřinu. Z chystaných 80 kusů bylo prý navzdory astronomické ceně čtyřicet zamluveno ještě před letošní ženevskou premiérou, o dostupnosti dalších kusů zatím nemáme zprávy.



Regera pálí gumy neuvěřitelným způsobem
Mimo to se předvedla i v běžném provozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 11 hodinamiLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB