Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Regera pálí pneu s ohromnou lehkostí a intenzitou, i bez převodovky (videa)
9.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský hybrid má výkon přes 1 500 koní, toto stádo přitom míří pouze na zadní nápravu. Její gumy dokáže vůz usmažit ve zlomku sekundy.
S modelem Regera nás švédská automobilka seznámila již loni, kdy na autosalon v Ženevě dorazila koncepční verze. Letos výstaviště Palexpo už hostilo sériové provedení. To nakonec dostane má výkon přes 1 500 koní a 2 000 Nm točivého momentu, tedy vyšší výkon než Bugatti Chiron. K tomu se navíc přidává nižší hmotnost než u hyperGT z Molsheimu, což je předzvěstí působivé jízdní dynamiky a pozoruhodných bitev právě s Chironem.
Zpočátku bude mít Bugatti jistě navrch, zejména díky pohonu všech kol. Koenigsegg v tomto ohledu spoléhá pouze na zadní nápravu, přestože kromě pětilitrového osmiválce jej pohání také tři elektromotory. Jeden z nich navíc nalezneme vpředu, nicméně ten je součástí hřídele spalovací jednotky a jako takový tedy rovněž roztáčí jen zadní kola.
S ohledem na danou zátěž pouze jedné nápravy tak asi není překvapením, že Regera dokáže „oholit“ pneumatiky až na plátno během několika málo sekund. Tento úkol zvládá i bez použití jakkoli tradiční převodovky, Koenigsegg místo ní použil systém KDD fungující na bázi hydraulické spojky konvertující točivý moment.
S touto technologií přitom Regera nezvládá pouze zrychlení z klidu na 300 km/h za 10,9 sekundy či pálení gum na počkání, ale také dojezd 50 kilometrů čistě na elektřinu. Z chystaných 80 kusů bylo prý navzdory astronomické ceně čtyřicet zamluveno ještě před letošní ženevskou premiérou, o dostupnosti dalších kusů zatím nemáme zprávy.



Regera pálí gumy neuvěřitelným způsobem
Mimo to se předvedla i v běžném provozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 43 minutamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 3 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub