Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s

Švédská stíhačka je konečně hotová. Její hmotnost poklesla na „mokrých“ 1 590 kg, čistě na elektřinu chce tento stroj zvládat 50 kilometrů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s

1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švédská stíhačka je konečně hotová. Její hmotnost poklesla na „mokrých“ 1 590 kg, čistě na elektřinu chce tento stroj zvládat 50 kilometrů.

Uplynul již rok od chvíle, kdy nám švédská automobilka, jejíž název jen málokdo napoprvé vysloví správně, představila svou novinku nazvanou Regera. Stalo se tak na ženevském autosalonu, přičemž ani sám Christian von Koenigsegg vůz netituloval jako koncept. Přesto jím modře zbarvený exemplář evidentně byl, neboť produkční verze je venku teprve nyní. Značka přitom dodává, že během uplynulých dvanácti měsíců provedla na tři tisíce změn, aby svou novinku mohla dostat z výstavních ploch na veřejné silnice.

Od odhalení loňské studie zároveň došlo k homologačnímu procesu, nyní je tedy vše připraveno na zahájení prodeje. Nicméně řadu objednávek již značka během roku přijala. Konkrétní číslo v tomto směru sice prozatím nepadlo, víme však, že celkově má vzniknout pouze 80 exemplářů. Každý z nich se přitom bude pyšnit hybridním ústrojím složeným z benzinového pětilitrového osmiválce a tří elektromotorů, které má produkovat více než 1 500 koní a přes 2 000 Nm točivého momentu.

Pokud vás v tuto chvíli napadne srovnání s novým Bugatti Chiron, pak vězte, že nejste jediní. Hypersport z Molsheimu přitom bude mít v rámci jízdní dynamiky zpočátku navrch, neboť díky pohonu všech kol zvládne zrychlit z klidu na stovku za méně než 2,5 sekundy - hovoří o 2,2 s. Regera potřebuje 2,8 s, o jednu sekundu pak s časem 6,6 sekundy zaostává také při akceleraci na dvoustovku. Nicméně poté již Chironu ukáže záda, neboť 300 km/h zvládne za 10,9 s, tedy o 2,7 sekundy rychleji.

Tím ovšem rozlet Koenigseggu zdaleka nekončí, neboť podle odhadů značky by sprint na 400 km/h měl proběhnout za pouhých 20 sekund. O nejvyšší rychlosti se automobilka nezmiňuje, nicméně dodává, že kupříkladu na pružné zrychlení ze 150 na 250 km/h vám postačí pouhých 3,9 sekundy. Máme tu tedy opravdu dechberoucí technické parametry, které by na straně druhé měla vyvážit vcelku rozumná spotřeba. Ani v tomto ohledu však žádné konkrétní číslo nezaznělo.

Podle Švédů ovšem Regera zvládne urazit přibližně 50 kilometrů čistě na elektrický pohon, což je dáno použitím 800voltových baterií o kapacitě 4,5 kWh. Jejich výroba probíhala ručně dle standardů Formule 1, přičemž ve srovnání s koncepčním paketem došlo ke snížení hmotnosti o 25 na pouhých 90 kg. Mimo to se Koenigsegg pyšní nejúčinnějším chlazením na světě, které je dáno uzavřenou konstrukcí paketu a integrovanou chladící kapalinou.

Od baterií se můžeme přesunout k samotnému hnacímu ústrojí, které, jak jsme již zmínili, je složeno z uprostřed uloženého nadvakrát přeplňovaného osmiválce. Tomu vpředu asistuje jakožto součást hřídele první elektromotor o výkonu 218 koní, další dva naladěné na 245 koní a 260 Nm najdeme u každého zadního kola. Přenos veškeré síly pak dostal na starosti systém KDD (Koenigsegg Direct Drive), který je jakousi náhradou konvenční převodovky.

Podle automobilky celý systém funguje „jako mechanismus užívající hydraulické spojky ke konvertování točivého momentu ve středních a vysokých rychlostech při ostré akceleraci. To umožňuje spalovací jednotce dosáhnout otáček a výkonu, pročež je zároveň možné dosáhnout tradičního podřazení i za doprovodu akustického zážitku, dokonce bez tradiční převodovky“.

Samotných elektromotorů je využíváno hlavně v nízkých otáčkách, kde mají zakrýt prodlevu přeplňované jednotky. Zachována přitom byla i pádla pod volantem, jejich funkce však již není tradiční. Levé slouží k navýšení účinků regenerativního brzdění při nabíjení baterií, pravé lze pak využít k onomu „podřazování“.

Hmotnost auta vůči konceptu poklesla o 38 kilogramů na celkvých 1 590 kg. Bavíme se přitom o „mokrém“ stavu, do nějž jsou započítány veškeré kapaliny včetně olejů a paliva. „Zasucha“ pak Regera váží jen 1 470 kg, tedy o poznání méně než zmiňovaný Chiron. Dosaženo toho přitom bylo využitím exotických materiálů, kdy šasí je vyrobeno z uhlíkových vláken a hliníku, v případě karoserie pak bylo užito karbonu a kevlaru.

Veškeré venkovní panely lze ovládat na dálku pomocí technologie Autoskin, uvnitř je pak možné počítat s „optimálním komfortem a funkčností“. Máme tu tedy kupříkladu dvě boční a jednu zpětnou kameru, ke kterým je možné pořídit za příplatek ještě čelní. Poté lze počítat při parkování s tzv. ptačím pohledem. Standardem je systém Apple CarPlay či připojení k internetu, nechybí ani bezdrátové připojení mobilu či jeho indukční dobíjení.

Tím jsme se ovšem dostali na konec tiskové zprávy, zmínku o vyhřívaných a elektricky stavitelných sedadlech již lze považovat za zcela zbytečnou. Dodat tak můžeme jen tolik, že dodávky odstartují na sklonku letošního roku.


Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 1 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 01Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 2 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 02Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 3 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 03Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 4 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 05Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 5 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 06Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 6 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 07Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 7 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 08Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 8 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 09Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 9 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 10Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 10 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 11Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 11 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 12Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 12 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 13Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 13 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 14Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 14 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 15Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 15 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 16Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 16 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 17Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 17 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 18Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 18 - Koenigsegg Regera seriovy zive Zeneva 2016 19
Fotky vozu přímo z Ženevy ukážou víc

Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 19 - Koenigsegg Regera produkcni verze prvni sada 01Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 20 - Koenigsegg Regera produkcni verze prvni sada 02Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 21 - Koenigsegg Regera produkcni verze prvni sada 03Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 22 - Koenigsegg Regera produkcni verze prvni sada 04Koenigsegg Regera: sériová verze v detailech, 0-300 km/h udělá za 10,9 s - 23 - Koenigsegg Regera produkcni verze prvni sada 05
Koenigsegg Regera se představuje v produkční verzi. Vůči loňskému konceptu bylo provedeno na tři tisíce změn, jízdní dynamika však zůstává dechberoucí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.