Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kompakt jedoucí v provozu až 318 km/h ukazuje, kam se posunula dynamika aut
16.9.2021 | Petr Miler
Ještě před pár dekádami byste museli mít některé z nejlepších a nejdražších aut světa, abyste něco podobného moli zažít. Dnes stačí upravit ojeté kompaktní Audi.
Nežasneme vždy nad tím, jakým směrem se posouvá automobilový svět. Racionální evoluce je zejména v posledních letech násilně usměrňována všemožnými nařízeními, která obvykle neberou ohled na reálný svět a nutí nám spoustu řešení, která jsou zkrátka horší, než by mohla být. Zejména některé typy aut táhnou tyto změny ke dnu, evoluci ale zastavit nesvedou. A v některých ohledech se projevuje velmi pozitivním způsobem.
Typickou ukázkou jsou vozy nižší střední třídy a hlavně pak jejich výkonné deriváty. Tyto modely si zachovávají svou každodenní použitelnost a přidávají k nim dynamiku, o které ještě před pár dekádami snili - a nanejvýš před pár lety ji prožívali - majitelé supersportů. Přitom jejich každodenní použitelnost byla a je tradičně mizerná.
Nejdále to v této třídě dotáhlo Audi RS3 Sportback, které zůstává docela obyčejným autem klidně pro mladší rodinu a přitom zadupe do země i Ferrari z minulé dekády. Je vážně málo situací, kdy byste v něm přemýšleli, že máte pod palcem málo výkonu. V předchozí generaci 8V dává jeho přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru výkon až 400 koní a 480 Nm točivého momentu. Pohon všech kol ve spolupráci se sedmistupňovým automatem zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a ručička rychloměru skončí tam, kde ji zastaví standardní nebo příplatkový omezovač (tedy na 250 km/h nebo 280 km/h).
Auto tuhle dynamiku zvládá levou zadní, dokonce i po odstranění omezovače. Měli jsme tu čest s RS3 schopnou jet až 310 km/h a ani v tu chvíli se nedělo nic zvláštního - nebylo to příliš ani pro podvozek, ani třeba pro utěsnění interiéru před aerodynamickým hlukem. Jistě i proto se najdou lidé, chtějí využít skryté rezervy pětiválcového motoru. Těm nabízí řešení více úpravců a mezi nimi i firma DVX.
Ta si pohrála s RS3 na videu níže a díky většímu turbu a dalším souvisejícím vylepšením teď motor dává až 675 kobyl. To je více než u řady i současných supersportů a dynamika tomu odpovídá - stovka za 3,1 sekundy, dvoustovka bezpečně pod 10 sekund a i akcelerace z 0 na 300 km/h za 31,35 jsou parametry z říše fantazie. Vůz je díky lidem z AutoTopNL předvedl v běžném provozu na německé dálnici, kde se dostal s tachometrovou rychlostí až na 319 km/h. Pořád ohromující.
Není to ani tak auto pro každého. Ojetou RS3, která se stala základem této modifikace, dnes obtížně koupíte ve slušném stavu pod 1 milion Kč a podobná úprava vyjde na sumu okolo 400 tisíc Kč. Přesto je fascinující vidět, kam až se dostala taková auta - 319 km/h jako nic v pětidvéřové kompaktu, se kterým můžete vyrazit na nákupy? Něco takového nebylo před pár dekádami vůbec myslitelné, natož pak možné.




Audi RS3 jede jako splašené už v sériové podobě, po zásahu firmy DVX ale teprve ukazuje, co v něm vězí. Ilustrační foto: Audi
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 4 hodinami
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
22.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám 08:00
- Návrat po 78 dnech včera 10:41
- Největší talent superbiků včera 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 2 minutami
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
před 2 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 4 hodinami
Loni ještě neexistující čínská luxusní značka už prodejně překonává BMW, Mercedes a Porsche, poráží je v jejich vlastní hře
před 5 hodinami
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
