Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
LaFerrari vs. Bugatti Veyron ve sprintu podruhé: dokonalá odveta (videa)
29.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
LaFerrari loni nadchlo srdcaře, když si i ve sprintu dokázalo poradit s Veyronem. Napodruhé to nevyšlo.
Jistě, jsou to auta z docela jiného zaměření, ikony úplně odlišných ér vývoje automobilismu. Na jedné straně je tu Bugatti Veyron, extémně rychlé GT, jehož výroba už skončila. A na druhé Ferrari LaFerrari, hybridní hypersport, který bude více než kde jinde doma na závodním okruhu. Přesto jsou to v obou případech auta s výkonem okolo 1 000 koní, které „také nějak jedou rovně”. A nemusíte se stydět, pokud vás zajímá, které z nich je právě v tomto ohledu lepší - nás to zajímá též.
Tato otázka je zdánlivě zodpovězena, jeden dobře zdokumentovaný souboj ve sprintu už proběhl loni a LaFerrari v něm zvítězilo. Zdá se to být vlastně předem jasné, však LaFerrari má 963 koní na 1 350 kg a Veyron, alespoň ten „standardní”, „pouze” 1 001 koní na 1 850 kg. To je tak malý rozdíl ve výkonu a tak velký v hmotnosti, že Veyron snad na nic jiného než prohru ani nemůže pomýšlet, jenže...
Jistě, jednak bude záležet na okolnostech, neboť Veyon je čtyřkolka. Podstatnějším se tu ale zdá být, že Veyron má monstrózní motor přeplňovaný čtveřicí turb a jeho průměrný výkon v celém klíčovém spektru otáček bude citelněji vyšší než kolik naznačují cifry s maximy. A pak tu jde pochopitelně i to, kdo jak ten který vůz nastaví a ovládá, režimů jízdy je přes jejich značnou „automatičnost” řada.
Nebudeme vás dále napínat, na akci Vmax 200 Stealth, tedy na stejné, kde se oba vozy utkaly už loni, si to tentokrát na bezmála dvoumílové dráze rozdaly s opačným výsledkem. Bylo trochu vlhko, ale nezdá se, že by to byl start, kde LaFerrari ztratilo. Do cíle dorazilo s celkem citelnou ztrátou v rychlosti 332 km/h, Veyron v tu chvíli jel 345 km/h. A když později letištní plocha oschla zcela, dosáhl Francouz s německou výchovou v cíli dokonce rychlosti 361 km/h. Nezdá se tedy, že by král byl poražen, a to musíme zdůraznit - nešlo o verzi Super Sport, která má ještě 200 koní výkonu k dobru...
Na celé akci bylo k vidění i více vozů, také McLaren P1 a Porsche 918 - ve všech případech šlo o auta Paula Baileyho, také proto se na dráze neutkaly tváří v tvář. I tak je zajímavé spatřit je všechny bok po boku, což vám ukáže druhé přiložené video.












LaFerrari napodruhé Veyronu nestačilo, celkem jednoznačně. Jak moc v tom měla prsty ne zcela suchá trať, je otázkou, ale nezdá se, že příliš... V jejich bilanci je na každý pád vyrovnáno - 1:1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 7 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 9 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB