I Lamborghini Gallardo může jezdit přes 400 km/h, stačí „trocha” výkonu navíc (videa)

Bájnou metu kdysi představovala hranice rychlosti 300 km/h, dnes je to už o 100 km/h více. Jezdit takovou rychlostí svede více aut než Bugatti Veyron.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

I Lamborghini Gallardo může jezdit přes 400 km/h, stačí „trocha” výkonu navíc (videa)

6.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

I Lamborghini Gallardo může jezdit přes 400 km/h, stačí „trocha” výkonu navíc (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bájnou metu kdysi představovala hranice rychlosti 300 km/h, dnes je to už o 100 km/h více. Jezdit takovou rychlostí svede více aut než Bugatti Veyron.

Pravda, Veyron je asi tím jediným vozem, se kterým si tak rychle můžete sjet v podstatě kdykoli a kdekoli (tedy když máte zánovní pneumatiky, plnou nádrž a před sebou vhodný kus silnice) a v rámci možností se u toho ještě zvládnete dloubat v nose, ale to už jsou pouze okolnosti. Samotnou čtyřstovkovou hranici dnes pokoří vícero aut. Za všechny můžeme zmínit třeba Hennessey Venom GT nebo Koenigsegg Agera R, s trochou snahy si ale můžete „čtyřstovkové” auto postavit i z něčeho obyčejnějšího.

Škoda Octavia tedy stačit nebude, i když speciál pro Bonneville k něčemu podobnému neměl moc daleko, ale takové Lamborghini Gallardo už se za základ použít dá. Důkazem budiž vůz, o kterém dnes bude řeč.

Jedná se o stále silniční speciál upravený firmou Underground Racing. Ta je proslulá tím, že dokáže prakticky na jakékoli exotické auto „napasovat” dvojité přeplňování turbodmychadly a výkon takového auta vyšponovat do závratných výšin. Případ vozu, který si celým jménem říká Lamborghini Gallardo Nera Underground Racing, není odlišný - disponuje výkonem až mezi 1 700 a 1 800 koňmi na klikové hřídeli motoru, podle informací úpravce přibližně 1 500 koňmi na kolech. Zůstal mu pochopitelně pohon všech kol a co je vtipné, manuální převodovka. Pak věřte někomu, kdo říká, že už pár set koní sportovního sedanu je na „manuál” moc.

Díky těmto parametrům má vůz urazit míli s pevným startem za 23,8 sekundy při cílové rychlosti 387,51 km/h a rozjet se až na 405 km/h. Šílená čísla? To jistě, ale jak prozradí právě přiložené snímky, přehnaná rozhodně nejsou. Podívejte se na ně třeba i proto, abyste poznali, jak se asi kdysi musel cítit Jurij Gagarin...

Zdroj: Carscoop

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.