Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
I Lamborghini Gallardo může jezdit přes 400 km/h, stačí „trocha” výkonu navíc (videa)
6.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bájnou metu kdysi představovala hranice rychlosti 300 km/h, dnes je to už o 100 km/h více. Jezdit takovou rychlostí svede více aut než Bugatti Veyron.
Pravda, Veyron je asi tím jediným vozem, se kterým si tak rychle můžete sjet v podstatě kdykoli a kdekoli (tedy když máte zánovní pneumatiky, plnou nádrž a před sebou vhodný kus silnice) a v rámci možností se u toho ještě zvládnete dloubat v nose, ale to už jsou pouze okolnosti. Samotnou čtyřstovkovou hranici dnes pokoří vícero aut. Za všechny můžeme zmínit třeba Hennessey Venom GT nebo Koenigsegg Agera R, s trochou snahy si ale můžete „čtyřstovkové” auto postavit i z něčeho obyčejnějšího.
Škoda Octavia tedy stačit nebude, i když speciál pro Bonneville k něčemu podobnému neměl moc daleko, ale takové Lamborghini Gallardo už se za základ použít dá. Důkazem budiž vůz, o kterém dnes bude řeč.
Jedná se o stále silniční speciál upravený firmou Underground Racing. Ta je proslulá tím, že dokáže prakticky na jakékoli exotické auto „napasovat” dvojité přeplňování turbodmychadly a výkon takového auta vyšponovat do závratných výšin. Případ vozu, který si celým jménem říká Lamborghini Gallardo Nera Underground Racing, není odlišný - disponuje výkonem až mezi 1 700 a 1 800 koňmi na klikové hřídeli motoru, podle informací úpravce přibližně 1 500 koňmi na kolech. Zůstal mu pochopitelně pohon všech kol a co je vtipné, manuální převodovka. Pak věřte někomu, kdo říká, že už pár set koní sportovního sedanu je na „manuál” moc.
Díky těmto parametrům má vůz urazit míli s pevným startem za 23,8 sekundy při cílové rychlosti 387,51 km/h a rozjet se až na 405 km/h. Šílená čísla? To jistě, ale jak prozradí právě přiložené snímky, přehnaná rozhodně nejsou. Podívejte se na ně třeba i proto, abyste poznali, jak se asi kdysi musel cítit Jurij Gagarin...
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 2 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 3 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva