Lamborghini LP600-4 Cabrera: víme více o nástupci Gallarda

Ačkoli zvěsti o možné premiéře nástupce Lamborghini Gallardo ve Frankfurtu byly značně přehnané, podařilo se nám o tomto voze zjistit více. Zaručené informace to nejsou, zajímavé ale ano.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Lamborghini LP600-4 Cabrera: víme více o nástupci Gallarda

25.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lamborghini LP600-4 Cabrera: víme více o nástupci Gallarda

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ačkoli zvěsti o možné premiéře nástupce Lamborghini Gallardo ve Frankfurtu byly značně přehnané, podařilo se nám o tomto voze zjistit více. Zaručené informace to nejsou, zajímavé ale ano.

Když Lamborghini před pár týdny avizovalo, že do Frankfurtu přiveze nový superport, začaly se množit spekulace o tom, že by mohlo jít o nástupce modelu Gallardo. Tomu jsme už vzhledem k nedávné premiéře druhého ze dvou modelů automobilky příliš nevěřili a později se ukázalo, že novinkou Lamborghini pro Frankfurt bude spíše ostrá verze současného Gallarda. To ale neznamená, že by Lamborghini jeho nástupce nevyvíjelo. Vyvíjí a nyní máme od zdroje přímo z Itálie konečně alespoň trochu přesnější informace o tom, co by mohlo nabídnout.

I když Lamborghini v současné době ve třídě Gallarda spíše strádá pod tíhou úspěchu Ferrari 458 Italia, s nástupcem svého benjamínka přijde až v roce 2013. Je to prakticky jisté, vývoj zatím není tak daleko, aby bylo vůbec reálné dostat vůz na trh v příštím roce, jak se původně spekulovalo.

Vůz má rozhodně zdědit hodně DNA od konceptu Sesto Elemento a to zejména co do řešení karoserie. Ve hře jsou stále dvě možnosti, o jejichž osudu rozhodne ekonomický faktor - buď se automobilka rozhodne pro stavbu monokoku karoserie z uhlíkových vláken podobně jako v případě většího Aventadoru, nebo zůstane u konvenčnějších řešení. V prvním případě by hmotnost vozu mohla činit okolo 1 250 kilogramů, tedy méně, než u řádně dietního Gallarda Superleggera. V druhém případě by se oproti dnešnímu sériovému Gallardu udržela jen o pár desítek kilo níže.

Pod kapotou se opět objeví atmosféricky plněný motor s výkonem naladěným na přibližně 600 koní. Ačkoli o použití často spekulovaného obchodního jména Cabrera není zatím rozhodnuto, technické označení LP600-4 by mělo být jistotou. Cílem je naladit vůz tak, aby na stovku zrychloval přibližně za 110 procent času Aventadoru (ten to zvládá za 2,9 sekundy), aby mu svou dynamikou „nelezl do zelí”. Maximální rychlost by měla činit okolo 330 km/h.

Za převodovku by měla Cabrera pojmout nový dvouspojkový automat, neboť současná řešení nestačí na to, co ve svých vozech nabízí konkurence. Podle našich nejnovějších informací jsou přehnané zvěsti o tom, že firma zcela skončí s manuálními převodovkami, neboť Cabrera ji opět má dostat, byť možná jen ve vybraných verzích pro specifickou klientelu.

To je vše podstatné, co aktuálně víme. Samozřejmě, dva roky jsou spousta času a zatím nikdo neví tŕeba to, jak bude Cabrera vypadat. Minimálně informace o době příchodu vozu na trh a jeho očekávané dynamice lze považovat za velmi věrohodné. Jsou prý dány marketingovými a technickými mantinely, v nichž se Lamborghini bez ohledu na další faktory musí chtě nechtě pohybovat.

Snažíme se nadále zjistit více, pokud se nám podaří ukořistit nějakou zajímavou informaci, určitě vám ji rádi sdělíme.

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.