Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler
22.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Přímo Lancia skončí všude krom Itálie už zcela jistě, čas se však ještě na chvíli zastaví ve Velké Británii. Tam bude nadále žít s logem Chrysler .
Zprávu o ukončení aktivit Lancie jsme vám přinesli nedávno, tehdy ale nebylo zcela jasné, do jaké míry ovlivní tento krok aktivity značky ve Velké Británii, kde jako Lancia vlastně ani nepůsobí - k mání jsou tam i takové modely jako Chrysler Ypsilon a Chrysler Delta. Předpokládali jsme, že stopka bude platit i pro tuto zvláštní odnož italské automobilky, nakonec jsou ale na pořadu dne trochu pozitivnější zprávy - umírající značka se z Ostrovů nestáhne. Podle tamních průzkumů tkví v Británii stále ještě potenciál, kterého by bylo příhodné využít. A automobilka se ho touto cestou zhostí už jen proto, aby umožnila Fiatu naplnit výrobní kapacity nyní nedostatečně využívaných továren.
Na otázku, zda Chrysler vidí nějakou budoucnost ve Velké Británii, řekl mluvčí společnosti Sergio Marchionne, že například supermini Ypsilon by bylo škoda nezužitkovat. Kromě Ypsilonu se zde ale bude prodávat i zbytek stávající modelové řady. Britové tedy nadále mohou kupovat modely Thema, MPV Voyager a Deltu, i když v jejím případě je asi největší otázkou, jak dlouho ještě vydrží při životě - o jejím konci se hovoří už dlouho.
Otázkou zůstává také to, jak profitabilní Chryslery s pravostranným řízením budou. Pi jejich případném nezdaru se však značka z trhu stáhne. Nebudeme ale proroky špatných zpráv, jak to dopadne, uvidíme již brzy. Zatím je však zcela jasné, že se Chrysler bude snažit ve Spojeném království naplnit plány růstu a zaujmout co největší tržní podíl.
Originální Lancia se však stane značkou pouze pro italský trh a to ne nadlouho. Fiat zřejmě do budoucna nehodlá držet nad vodou automobilku jen kvůli jedinému modelu, a tak lze předpokládat, že současná generace Ypsilonu v Itálii pouze a poté se za značkou zavřou dveře. Je nám to líto už jen z důvodů plánů na budoucí modely, které jsme vám nastínily v nedávné minulosti.















Lancie s pravostranným řízením a logy Chrysleru budou vznikat za účelem naplnění výrobních kapacit. Doufejme, že se jim alespoň tam bude dařit
Zdroj: Autocar přes Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včeraTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva