Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler

Přímo Lancia skončí všude krom Itálie už zcela jistě, čas se však ještě na chvíli zastaví ve Velké Británii. Tam bude nadále žít s logem Chrysler .
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler

22.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přímo Lancia skončí všude krom Itálie už zcela jistě, čas se však ještě na chvíli zastaví ve Velké Británii. Tam bude nadále žít s logem Chrysler .

Zprávu o ukončení aktivit Lancie jsme vám přinesli nedávno, tehdy ale nebylo zcela jasné, do jaké míry ovlivní tento krok aktivity značky ve Velké Británii, kde jako Lancia vlastně ani nepůsobí - k mání jsou tam i takové modely jako Chrysler Ypsilon a Chrysler Delta. Předpokládali jsme, že stopka bude platit i pro tuto zvláštní odnož italské automobilky, nakonec jsou ale na pořadu dne trochu pozitivnější zprávy - umírající značka se z Ostrovů nestáhne. Podle tamních průzkumů tkví v Británii stále ještě potenciál, kterého by bylo příhodné využít. A automobilka se ho touto cestou zhostí už jen proto, aby umožnila Fiatu naplnit výrobní kapacity nyní nedostatečně využívaných továren.

Na otázku, zda Chrysler vidí nějakou budoucnost ve Velké Británii, řekl mluvčí společnosti Sergio Marchionne, že například supermini Ypsilon by bylo škoda nezužitkovat. Kromě Ypsilonu se zde ale bude prodávat i zbytek stávající modelové řady. Britové tedy nadále mohou kupovat modely Thema, MPV Voyager a Deltu, i když v jejím případě je asi největší otázkou, jak dlouho ještě vydrží při životě - o jejím konci se hovoří už dlouho.

Otázkou zůstává také to, jak profitabilní Chryslery s pravostranným řízením budou. Pi jejich případném nezdaru se však značka z trhu stáhne. Nebudeme ale proroky špatných zpráv, jak to dopadne, uvidíme již brzy. Zatím je však zcela jasné, že se Chrysler bude snažit ve Spojeném království naplnit plány růstu a zaujmout co největší tržní podíl.

Originální Lancia se však stane značkou pouze pro italský trh a to ne nadlouho. Fiat zřejmě do budoucna nehodlá držet nad vodou automobilku jen kvůli jedinému modelu, a tak lze předpokládat, že současná generace Ypsilonu v Itálii pouze a poté se za značkou zavřou dveře. Je nám to líto už jen z důvodů plánů na budoucí modely, které jsme vám nastínily v nedávné minulosti.


Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 1 - Lancia Britanie 2014 03Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 2 - Lancia Britanie 2014 04Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 3 - Lancia Britanie 2014 05Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 4 - Lancia Britanie 2014 06Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 5 - Lancia Britanie 2014 07Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 6 - Lancia Britanie 2014 08Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 7 - Lancia Britanie 2014 09Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 8 - Lancia Britanie 2014 10Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 9 - Lancia Britanie 2014 11Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 10 - Lancia Britanie 2014 13Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 11 - Lancia Britanie 2014 14Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 12 - Lancia Britanie 2014 15Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 13 - Lancia Britanie 2014 01Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 14 - Lancia Britanie 2014 02Lancia nakonec přežije i v Británii, v převleku za Chrysler - 15 - Lancia Britanie 2014 12
Lancie s pravostranným řízením a logy Chrysleru budou vznikat za účelem naplnění výrobních kapacit. Doufejme, že se jim alespoň tam bude dařit

Zdroj: Autocar přes Autoblog Spanish

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.