Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu
29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
K počítačem řízenému, bleskurychlému startu často stačí souběžné stisknutí brzdy a plynu a následné uvolnění brzdového pedálu. BMW na to jde složitěji.
Dnešní automobily jsou protkané elektronickými systémy od podlahy až po střechu. Mnohé z nich - jako třeba start-stop - mají za úkol snížit normovanou spotřebu, zatímco další - mezi ně patří kupříkladu Launch Control - umocňují dynamický potenciál vozu. Jenže zatímco v mnoha autech jednoduše postačí, když najednou sešlápnete plynový a brzdový pedál a nanejvýš tak máte vypnuté ESP, v případě BMW potřebujete pomalu doktorát z raketových věd.
Proto nyní BMW přišlo s videonávodem, který by nezasvěceným měl s bleskurychlými starty u modelu M3 a dalších výkonných aut značky pomoci. V prvé řadě je tedy třeba, aby pohonná jednotka byla zahřátá. Následně deaktivujete stabilizační kontrolu DSC a přesunete volič sedmistupňové převodovky M DCT z automatického režimu do manuálního. Systém Drive Logic pak nastavíte do třetí polohy, abyste zrychlili řazení automatu.
Nyní souběžně sešlápnete levou nohou brzdový pedál a pravou plynový, čímž je systém Launch Control aktivován - systém vás na to upozorní kontrolkou šachovnicové vlajky, jenž se rozsvítí na přístrojovém štítu pod otáčkoměrem. To ale ještě není konec, dále je totiž třeba ještě nastavit ideální otáčky motoru za pomoci otočného ovladače na volantu, který běžně ovládá tempomat. BMW přitom doporučuje pásmo mezi 3 000 a 3 500 ot./min. Tím je vše konečně hotovo.
Je přitom otázkou, co za složitostí této procedury stojí - zda snaha BMW navýšit bezpečnost posádky, zefektivnit fungování celého systému či pouze neschopnost propojit jednotlivé systémy do jediného tlačítka. Krom onoho souběžného sešlápnutí obou plynových pedálů jde totiž ve všech případech jen o hrátky s elektronikou, které může umělá inteligence udělat snadno za vás. BMW ale nejspíše ze všeho chtělo udělat malou ceremonii. Problém je „jen” v tom, že když takový systém budete chtít použít třeba při startu z křižovatky, na takovou ceremonii prostě nemáte čas. Však v někdejším testu právě kvůli tomu porazil VW Polo 1,0 na start eMková BMW i AMG od Mercedesu...








Aktivovat Launch Control v BMW M3 není zrovna jednoduché
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch