Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Letitá dieselová dodávka VW na Autobahnu jasně zesměšnila moderní elektrické nástupce
11.11.2021 | Petr Prokopec
I na tomto případě lze demonstrovat, jak zejména u některých typů aut nepředstavuje přechod na elektrický pohon žádný posun vpřed, ale pravý opak. Transporter T4 TDI je přes nemalý nájezd rychlejší, praktičtější déle použitelný než jeho elektrický příbuzný.
Pokud pomineme ekologický přínos elektromobilů, který je velmi sporný a závisí na mnoha faktorech, pak lze pro vozy s elektrickým pohonem jen stěží hledat jakákoliv slova obdivu. Zvláště pak pro takové, které nemají za úkol oslnit bleskurychlým zrychlením. V případě dodávek je elektrifikace spíš ke škodě než k užitku, neboť čím více kil musíte převážet, tím rychleji vám zmizí kapacita baterií. Její doplnění pak rozhodně nezabere pár minut, zapotřebí jsou spíše hodiny. A zrovna živnostníci nemívají času na rozdávání.
Není tomu tak dlouho, co jsme si mohli posvítit na dynamiku Volkswagenu e-Crafter. A hlavně pak na jeho tragický dojezd, jenž má dle údajů automobilky činit 173 kilometrů. Již to samo o sobě je u vozu za 1,7 milionu korun nedostačující číslo, realita je však ještě horší. I bez nákladu totiž kapacita baterií klesla za pouhých 9 minut jízdy o čtvrtinu. Elektrický Crafter by tak mohl oslovit snad jen městské kurýry, ovšem i ti mu dávají palec dolů. Není tak překvapivé, že prodeje vozu jsou i přes dotace minimální.
Před jednatřiceti lety přitom právě Volkswagen představil dodávku, která do jisté míry stanovila nové standardy v daném segmentu. Transporter T4 se totiž oproti předchozí generaci značně lišil, mimo jiné i uložením motoru, jenž se přestěhoval dopředu. To zvětšilo vnitřní prostor, Němci také zapracovali na kvalitě. V tomto ohledu pak raději vše rovnou předimenzovali, načež je velké množství aut v provozu dodnes, zatímco většinu konkurence v mezičase již sežrala koroze.
I přes požehnaný věk přitom T4 dokáže jízdním projevem zaujmout daleko více než e-Crafter, zvláště pak s motorem 2,5 TDI. Ten byl ve vrcholném provedení naladěn na 151 koní, což je více, než nabízí současný Multivan 1,5 TSI. Transporter se tak bez problémů zvládne rozjet i na 190 km/h, jakkoliv již má za sebou 292 tisíc kilometrů. Něčeho takového přitom e-Crafter není schopen ani jako zcela nový, jeho maximem je totiž pouhých 90 km/h. Tomu se říká pokrok.
![Letitá dieselová dodávka VW na Autobahnu jasně zesměšnila moderní elektrické nástupce - 1 - VW Transporter T4 ilustracni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Letitá dieselová dodávka VW na Autobahnu jasně zesměšnila moderní elektrické nástupce - 2 - VW Transporter T4 ilustracni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Výroba VW Transporter T4 odstartovala již v roce 1990. Přesto však dieselová dodávka dokáže oslovit i nyní, zvláště v porovnání s moderním elektrickým Crafterem, který vedle ní působí jako předražený nesmysl, však se podívejte na video níže. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: TopSpeedGermany@YouTube
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před hodinouNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 3 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 4 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva