Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Luca di Montezemolo říká, že Ferrari je teď Americké. V jeho čele zřejmě skončí
9.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf Ferrari trvá na exkluzivitě, zatímco šéf mateřského Fiatu touží po kvantitě, jež by vedla k ještě vyšším ziskům. Čeká nás prý „konec jedné éry“.
Šéf italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne nemá zrovna skromné plány. Během příštích pár let by totiž všechny zúčastněné značky s výjimkou Lancie chtěl dostat na výsluní. Do značné míry přitom spoléhá na Ferrari, které se v loňském roce zasadilo o 12 procent celkového provozního zisku skupiny. Značka se Vzpínajícím se koníkem ve znaku přitom neprodala ani 7 000 exemplářů, zatímco zbytek koncernu eviduje okolo 4,4 milionu registrací.
Je tedy naprosto jasné, která automobilka je pro FCA zlatým vejcem. Zároveň by se přitom měla stát i dojnou krávou, pročež chce Marchionne obětovat exkluzivitu na úkor kvantity. Mimo to by pak šéf Fiatu rád rozšířil také portfolio Ferrari. Tím jde ovšem proti strategii, kterou značce vytyčil Luca di Montezemolo a jež staví právě na výjimečnosti. Není proto divu, že se během víkendové Velké ceny, která se jela na italské Monze, oba velikáni střetli.
Je přitom logické, že pokud dojde na lámání chleba, bude to Montezemolo, kdo bude muset nakonec odejít. To ostatně potvrdilz již tři nezávislé zdroje, přičemž k danému kroku prý dojde ještě letos. Ferrari by tak doslova ztratilo hlavu, neboť Montezemolo je u kormidla již od roku 1991. Jenže starým zlatým časům zřejmě odzvonilo, neboť „Ferrari je nyní americké“, a to znamená „konec jedné éry“ - takto měl popsat situaci sám Luca di M.
Marchionne pak navíc dodává, že „nikdo není nenahraditelný“, což naznačuje pouze jedno. A ačkoliv se prý o novém šéfovi Ferrari neuvažuje, vodítek mířících zcela opačným směrem je tu dostatek. Zvláště pokud do dané rovnice ještě dosadíme katastrofální počínání značky v šampionátu Formule 1. Je tedy velmi pravděpodobné, že se letos dočkáme vskutku zásadního oznámení.


Šéf Ferrari Luca di Montezemolo se dostal do křížku se šéfem koncernu Fiat Sergio Marchionnem. A zdá se, že tento souboj pro něj dobře nedopadne
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo je Mattia Rato? 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 3 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 5 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 6 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 8 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 11.02. 16:14 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
