Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel ikonického Porsche pro dva ukázal, jak lze ze sporťáku udělat praktické auto
10.8.2020 | Petr Prokopec
Ikona z Zuffenhausenu sice měří na délku skoro stejně jako Škoda Octavia, běžně ale pobere jen 76 litrů nákladu. Může však být i o poznání praktičtější, pokud kráčí cestou Mazdy MX-5.
O sportovních vozech se říká, že jsou nepraktické. A není to lež, jejich výrobci se soustřeďují spíše na redukci odporu vzduchu a hmotnosti, což si s většími fyzickými rozměry nezbytnými pro pohodlnější ubytování lidí či jejich zavazadel netyká. Ač tedy třeba takové Porsche Carrera GT měří na délku 4 613 milimetrů, čímž se dostává takřka na úroveň Škody Octavia, v případě výšky již německý supersport za českým liftbackem či kombíkem o nějakých 30 centimetrů zaostává. Kromě toho značnou část skeletu okupuje motorový prostor, ve kterém trůní 5,7litrový atmosférický desetiválec.
Suma sumárum to znamená, že Carrera GT disponuje zavazadelníkem pouze na přídi, která navíc kvůli aerodynamice zamířila co nejníže. Pod přední kapotu se vám tedy vejde pouze 76 litrů, což opravdu není mnoho. I proto ostatně Porsche přišlo se sadou zavazadel, která jsou navržena tak, aby vyplnila veškerý prostor. Nicméně pokud s vozem hodláte zamířit na dovolenou, na které si nechcete kupovat nové oblečení, ale nosit své oblíbené, pak máte problém.
Se zajímavým řešením přichází majitel zuffenhausenského supersportu z Monaka. Ten se evidentně nechal inspirovat u jiných roadsterů v čele s Mazdou MX-5, které taktéž nemají zrovna enormní úložnou kapacitu pro zavazadla. Proto k nim výrobci nabízejí i speciální typ „zahrádky“, která se namontuje na zadní víko kufru a umožňuje transport několika dodatečných kufrů. Možné to nicméně v jejich případě jen proto, že agregát mají vpředu.
Carrera GT má ovšem pohonnou jednotku uloženou uprostřed. A právě proto musel její majitel trochu improvizovat a zavazadla tak usadil mezi „dvouhrbý“ kryt motoru a aretované zadní křídlo. Tím sice jistě zhoršil aerodynamiku a možná i odvětrávání motorového prostoru, ovšem na dovolenou si zjevně odvezl vše, co potřeboval. Rozhodně tedy jde o zajímavý, nebo aspoň originální nápad - s takovou vzácností v ceně desítek milionů Kč lidé obvykle neimprovizují. Přesněji: oni s ní obvykle vůbec nejezdí a pokud ano, tak ne na dovolenou.
Lze už jen připomenout, že Carrera GT přišla na trh v roce 2003, přičemž automobilka původně chtěla vyrobit 1 500 kusů. O dvě léta později však oznámila, že kvůli změně regulací ve Spojených státech ohledně airbagů výrobu ukončí již v roce 2006. Celkově tak vzniklo jen 1 270 kusů, jenž dostaly zmiňovaný desetiválec naladěný na 612 koní. S ním přitom vůz zvládal sprint na stovku za 3,5 sekundy a dosahoval nejvyšší rychlosti 330 km/h.



Porsche Carrera GT má sice jen 76litrový zavazadelník, nicméně při troše umu toho na dovolenou odveze daleko více. Foto: Drive Tribe
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva