Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo
4.8.2021 | Petr Prokopec
Pokud někdo vlastní ikonický vůz za více než 60 milionů korun, obvykle jej bolí už to, když se na něj práší. Jeden z majitelů Ferrari F40 ale evidentně na peníze moc nehledí.
Ferrari F40 je dost možná nejikoničtějším modelem italské automobilky. Ta s jeho výrobou začala v roce 1987, přičemž původně počítala pouze se 400kusovou sérií. Nicméně zájem zákazníků byl i navzdory šílené ceně přímo enormní. Nakonec tedy z montážních linek sjelo 1 315 aut, což je vůbec nejvíce ze všech jubilejních edic. Předchozího 288 GTO se totiž vyrobilo jen 272 kusů, následujícího F50 pak jen 349. A o moc lépe na tom nebylo ani Enzo či LaFerrari.
F40 bychom kvůli tomu mohli označit pomalu za masovku, pohled na trh s ojetými vozy prozrazuje cosi jiného. K dispozici je totiž méně exemplářů než třeba zmiňovaného Enza, jehož některé kousky dokonce stojí i méně, a to navzdory nižšímu výkonu či počtu válců. F40 totiž dostalo do vínku osmiválec a 474 koní, zatímco jeho nástupce z roku 2002 již dorazil s dvanáctiválcem naladěným na 660 koní.
Stačí však, abyste shlédli kterékoliv z videí, jež mapuje jízdu auta z osmdesátek, a rázem budete mít jasno, který vůz byste chtěli zaparkovat ve své garáži. F40 je zkrátka ikonou, nad kterou nelze nežasnout. O to větším šokem může být, že jeden z majitelů jej rozhodně nedrží zavřený v klimatizované garáži, ale místo toho vyráží na projížďky. A ty promenádní jízdu nepřipomínají ani náhodou.
Následujících šest minut si tedy vychutnejte do maxima. Dočkáte se přitom nejen neobvyklých záběrů či dechberoucího soundtracku, ale také driftů plných kouře z pneumatik. Něco podobného si přitom nedovolí ani majitelé novějších a méně hodnotných supersportů, u kterých případná chyba maximálně tak vyústí v několikaminutové sepsání další objednávky. V tomto případě by ale mohla vyjít i na desítky milionů a zničení auta, které jako nové znovu už nikdo nikdy nevyrobí.
Ferrari F40 je možná největší ikonou italské automobilky. Svého času bylo také nejrychlejším vozem světa, maximálně se totiž umělo rozjet na 324 km/h, a to již před takřka čtyřiceti lety. Vidět jej dnes v ostré akci je značně neobvyklé. Foto: Ferrari
Zdroj: Drive N Slide@YouTube
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
před 9 hodinami - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
před 10 hodinami - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva