Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo

Pokud někdo vlastní ikonický vůz za více než 60 milionů korun, obvykle jej bolí už to, když se na něj práší. Jeden z majitelů Ferrari F40 ale evidentně na peníze moc nehledí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo

4.8.2021 | Petr Prokopec

Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo

/

Foto: Ferrari

Pokud někdo vlastní ikonický vůz za více než 60 milionů korun, obvykle jej bolí už to, když se na něj práší. Jeden z majitelů Ferrari F40 ale evidentně na peníze moc nehledí.

Ferrari F40 je dost možná nejikoničtějším modelem italské automobilky. Ta s jeho výrobou začala v roce 1987, přičemž původně počítala pouze se 400kusovou sérií. Nicméně zájem zákazníků byl i navzdory šílené ceně přímo enormní. Nakonec tedy z montážních linek sjelo 1 315 aut, což je vůbec nejvíce ze všech jubilejních edic. Předchozího 288 GTO se totiž vyrobilo jen 272 kusů, následujícího F50 pak jen 349. A o moc lépe na tom nebylo ani Enzo či LaFerrari.

F40 bychom kvůli tomu mohli označit pomalu za masovku, pohled na trh s ojetými vozy prozrazuje cosi jiného. K dispozici je totiž méně exemplářů než třeba zmiňovaného Enza, jehož některé kousky dokonce stojí i méně, a to navzdory nižšímu výkonu či počtu válců. F40 totiž dostalo do vínku osmiválec a 474 koní, zatímco jeho nástupce z roku 2002 již dorazil s dvanáctiválcem naladěným na 660 koní.

Stačí však, abyste shlédli kterékoliv z videí, jež mapuje jízdu auta z osmdesátek, a rázem budete mít jasno, který vůz byste chtěli zaparkovat ve své garáži. F40 je zkrátka ikonou, nad kterou nelze nežasnout. O to větším šokem může být, že jeden z majitelů jej rozhodně nedrží zavřený v klimatizované garáži, ale místo toho vyráží na projížďky. A ty promenádní jízdu nepřipomínají ani náhodou.

Následujících šest minut si tedy vychutnejte do maxima. Dočkáte se přitom nejen neobvyklých záběrů či dechberoucího soundtracku, ale také driftů plných kouře z pneumatik. Něco podobného si přitom nedovolí ani majitelé novějších a méně hodnotných supersportů, u kterých případná chyba maximálně tak vyústí v několikaminutové sepsání další objednávky. V tomto případě by ale mohla vyjít i na desítky milionů a zničení auta, které jako nové znovu už nikdo nikdy nevyrobí.


Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo - 1 - Ferrari F40 ilustracni foto 01Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo - 2 - Ferrari F40 ilustracni foto 02Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo - 3 - Ferrari F40 ilustracni foto 03Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo - 4 - Ferrari F40 ilustracni foto 04Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo - 5 - Ferrari F40 ilustracni foto 05Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo - 6 - Ferrari F40 ilustracni foto 06
Ferrari F40 je možná největší ikonou italské automobilky. Svého času bylo také nejrychlejším vozem světa, maximálně se totiž umělo rozjet na 324 km/h, a to již před takřka čtyřiceti lety. Vidět jej dnes v ostré akci je značně neobvyklé. Foto: Ferrari

Zdroj: Drive N Slide@YouTube

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše