Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025 | Petr Prokopec
Tohle je symfonie pro 12 válců a jistě odvážného majitele, který se s jedním z pouhých pěti kusů Zondy Revolucion rozhodl řádit, jako by nebylo zítřka. A pokud vás samotných 800 koní neohromuje, nezapomeňte, že tohle auto váží jen 1 070 kg.
Italská automobilka Pagani dodnes nevyrobila ani tisícovku aut, jakýkoli vůz z její produkce je tedy větší nebo menší vzácnost. A už kvůli své neokoukanosti také vizuálně lákavé zboží. To ale neznamená, že by šlo o auta typu „all show, no go”. Jsou to všechno extrémně schopné stroje a v případě modelu Zonda Revolucion jde z hlediska dynamiky o jeden z naprostých extrémů.
Horacio Pagani se v tomto případě nemusel držet žádných pravidel a mohl tuto okruhovou specialitu učinit tak extrémní, jak mu jen jeho fantazie umožnila. Zonda Revolucion má tedy základ ve verzi R, která se poprvé objevila v roce 2007 na ženevském autosalonu. Ve srovnání s běžnou produkcí tehdejší novinka dostala vyšší přítlak, stejně jako šestilitrový dvanáctiválec spárovaný se šestistupňovou sekvencí. Tímto ústrojím bylo osazeno i provedení Revolucion, u kterého však motor již nabízel rovných 800 koní. Souběžně s tím došlo na přepracování karoserie, aby umožnila vydolovat ze spojení auta s touto jednotkou maximum potenciálu.
Jak vše funguje v praxi, vám nejlépe ukáže jeden z pěti šťastných majitelů, který evidentně nemá problém vzít okruhovou verzi tam, kde se má cítit jako doma - tedy na závodní okruh. V tomto případě jde o COTY alias Circuit of the Americas, kde se jednou ročně proženou i monoposty Formule 1 ve velkém stylu. Těm sice Pagani v zatáčkách konkurovat i přes nemalý přítlak nezvládá, po stránce zvukové je ovšem dalece překonává. Při hmotnosti 1 070 kg je pak jejich konkurencí spíš v přímém směru, o více zábavy se ale postará pohled na to, jak se stroj prosmýkne několika velmi zajímavými technickými pasážemi.
Dodejme, že Zonda Revolucion vznikla v pouhých pěti kusech, z nichž každý před dvanácti lety vyšel na minimálně 2,2 milionu Eur bez daně. Dnešní hodnota je ovšem několikanásobně vyšší, o to více je třeba ocenit majitele, který se sice s řízením občas pere, že vůbec tento vůz vytáhl z klimatizované garáže. A rozhodně se toho nebojí, neboť odvážně „skáče“ přes obrubníky, zatáčkami se protahuje rychlostí přes 150 km/h a na rovinkách dosahuje pomalu dvojnásobného tempa.



Italská automobilka vyrobila jen pět kusů okruhového modelu Zonda Revolucion. Stejně jako monoposty F1 i toto kupé používá zadní křídlo s DRS, a tak lze stisknutím tlačítka na volantu omezit přítlak na zadní ose a dál zvýšit maximální dosahovanou rychlost. Foto: Pagani Automobili
Zdroj: Fastrrr@YouTube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 4 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 6 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 7 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 9 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 10 hodinami