Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025 | Petr Prokopec
Tohle je symfonie pro 12 válců a jistě odvážného majitele, který se s jedním z pouhých pěti kusů Zondy Revolucion rozhodl řádit, jako by nebylo zítřka. A pokud vás samotných 800 koní neohromuje, nezapomeňte, že tohle auto váží jen 1 070 kg.
Italská automobilka Pagani dodnes nevyrobila ani tisícovku aut, jakýkoli vůz z její produkce je tedy větší nebo menší vzácnost. A už kvůli své neokoukanosti také vizuálně lákavé zboží. To ale neznamená, že by šlo o auta typu „all show, no go”. Jsou to všechno extrémně schopné stroje a v případě modelu Zonda Revolucion jde z hlediska dynamiky o jeden z naprostých extrémů.
Horacio Pagani se v tomto případě nemusel držet žádných pravidel a mohl tuto okruhovou specialitu učinit tak extrémní, jak mu jen jeho fantazie umožnila. Zonda Revolucion má tedy základ ve verzi R, která se poprvé objevila v roce 2007 na ženevském autosalonu. Ve srovnání s běžnou produkcí tehdejší novinka dostala vyšší přítlak, stejně jako šestilitrový dvanáctiválec spárovaný se šestistupňovou sekvencí. Tímto ústrojím bylo osazeno i provedení Revolucion, u kterého však motor již nabízel rovných 800 koní. Souběžně s tím došlo na přepracování karoserie, aby umožnila vydolovat ze spojení auta s touto jednotkou maximum potenciálu.
Jak vše funguje v praxi, vám nejlépe ukáže jeden z pěti šťastných majitelů, který evidentně nemá problém vzít okruhovou verzi tam, kde se má cítit jako doma - tedy na závodní okruh. V tomto případě jde o COTY alias Circuit of the Americas, kde se jednou ročně proženou i monoposty Formule 1 ve velkém stylu. Těm sice Pagani v zatáčkách konkurovat i přes nemalý přítlak nezvládá, po stránce zvukové je ovšem dalece překonává. Při hmotnosti 1 070 kg je pak jejich konkurencí spíš v přímém směru, o více zábavy se ale postará pohled na to, jak se stroj prosmýkne několika velmi zajímavými technickými pasážemi.
Dodejme, že Zonda Revolucion vznikla v pouhých pěti kusech, z nichž každý před dvanácti lety vyšel na minimálně 2,2 milionu Eur bez daně. Dnešní hodnota je ovšem několikanásobně vyšší, o to více je třeba ocenit majitele, který se sice s řízením občas pere, že vůbec tento vůz vytáhl z klimatizované garáže. A rozhodně se toho nebojí, neboť odvážně „skáče“ přes obrubníky, zatáčkami se protahuje rychlostí přes 150 km/h a na rovinkách dosahuje pomalu dvojnásobného tempa.



Italská automobilka vyrobila jen pět kusů okruhového modelu Zonda Revolucion. Stejně jako monoposty F1 i toto kupé používá zadní křídlo s DRS, a tak lze stisknutím tlačítka na volantu omezit přítlak na zadní ose a dál zvýšit maximální dosahovanou rychlost. Foto: Pagani Automobili
Zdroj: Fastrrr@YouTube
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včeraFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Rookie šampionátu Zaghwan Zaidi včera 16:00
- Mio MiVue M820WD: duální HDR motokamera s radarem včera 13:42
- Fernandez místo Oliveiry včera 09:00
- Ai Ogura diskvalifikován 17.3.2025
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? 17.3.2025
Nejnovější články
Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
včeraMitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
včeraI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včeraElektričtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
včeraClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva