Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mechanik ukázal, jak zevnitř vypadá nezničitelný motor Hondy po 400 tisících km. S drobnou investicí si je dá klidně ještě jednou
23.8.2024 | Petr Prokopec
Motory z tzv. D Series japonské automobilky jsou vyhlášené svou odolností, kterou tato rozborka jen potvrdila. I ta ale má své slabiny, jež vaší pozornosti též nenecháme uniknout.
Japonec až na konec, říká se. V některých ohledech japonská auta opravdu nepředstavují vrchol vývoje, rozhodně to ale neplatí ve chvíli, kdy přijde řeč na spolehlivost a trvanlivost. V tomto ohledu jsou naopak vozy ze země vycházejícího slunce obvykle na vrcholu rozličných anket a studií. A nejde jen o samotná auta, ale i jejich pohonné jednotky, které vám mohou sloužit pomalu navěky. Jakkoli v takové chvíli pochopitelně vyžadují příkladnou údržbu.
Honda již v roce 1984 přišla se rodinou čtyřválců zvanou D Series, kdy postupně zvedala jejich objem z úvodních 1,2 až na finálních 1,7 litru. Souběžně s tím šplhal i výkon, přičemž vrcholem bylo 140 koní. V případě Civicu sedmé generace, která přišla na trh v roce 2000, pak tato síla měla u kupé a sedanu na starosti necelých 1 100 kilo hmotnosti, načež bylo možné počítat s ucházející dynamikou a rovněž spotřebou.
Klíčová ale byla ona spolehlivost, kterou momentálně na svém novém videu vykreslil mechanik stojící za kanálem I Do Cars na Youtube. Na paškál si totiž vzal právě jednotku D17, která má najeto zhruba 400 tisíc kilometrů. To rozhodně není malá porce, na stavu motoru ale není skoro vůbec poznat. Agregát vypadá neskutečně čistě, a to i zevnitř. Přesto Eric na pár chybiček upozorňuje.
Hlavní problém jednotky D17 tkví v poněkud méně odolném těsnění hlav, než jaké bylo použito třeba u Civicu šesté generace. To se u tohoto konkrétního agregátu časem začalo trhat, načež motor pálil i chladicí kapalinu. Bohužel to na sobě díky své odolnosti dlouho nedával znát, daná chyba tak vždy byla objevena až po najetí tisíců kilometrů, kdy již hrozilo přehřátí jednotky.
Majitel motoru ale měl štěstí a svou jedna-sedmu neodpálil - v podstatě u ní jen stačilo vyměnit hlavu a těsnění a mohl jezdit dále. Jenže s ohledem na zmiňovaný nájezd se rozhodl pro nový agregát. Ten starý ale při minimální investici skutečně může sloužit dál, což je pro nejen pro majitele Civicu, ale i Hondy FR-V, kde byl taktéž použit, jistě dobrá zpráva. Je to opravdu skoro nezničitelný držák.


Jednotky D17 se v Evropě montovaly do Civicu sedmé generace, stejně jako do FR-V. Produkovat pak mohly až 140 koní, jejich nejsilnější stránkou je ale ohromná spolehlivost. Foto: Honda
Zdroj: I Do Cars@YouTube
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
V další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před hodinouPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 3 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 4 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle