Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes GL 400: nová verze přiváží 333 koní a nižší papírovou spotřebu
6.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mohutné SUV dostalo třílitr V6, se kterým zvládne sprint na stovku za 6,7 s. Spotřeba má činit jen 9,2 l/100 km, cena pak zřejmě nepřekročí 2 miliony Kč.
Německá automobilka s třícípou hvězdou rozhodně nedostatkem pohonných jednotek netrpí. Ve svém portfoliu nabízí dvanáctiválce, osmiválce, šestiválce i čtyřválce, a pokud je třeba nízkých emisí CO2, pak bez skrupulí sáhne do skladů Renaultu. Pokud však patříte mezi fanoušky třídy GL, možná jste zaznamenali jednu anomálii. I přes výše zmíněný výčet si totiž tento model můžete objednat pouze se třemi agregáty. V případě dieselu máte k dispozici motor V6, milovníci benzinu ovšem mohou sáhnout pouze po vé-osmičkách.
S touto nabídkou jsou samozřejmě šance třídy GL v některých státech Evropské unie, v nichž emise CO2 hrají absolutní prim, prakticky mizivé. A proto Mercedes-Benz uvádí na trh model GL 400, který pod kapotou hostí nový dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec. Ten z třílitrového objemu doluje 333 koní, s nimiž vůz zvládne při cestě za nejvyšší rychlostí 240 km/h akcelerovat z klidu na stovku za 6,7 sekundy. Spíše než na jízdní dynamiku však chce tato verze lákat právě na emise a spotřebu.
V případě žíznivosti tedy můžete počítat s 9,2litrovým průměrem, což by při lehké noze na plynu mohla být i reálná záležitost. Emise CO2 ve výši 215 gramů na kilometr však i nadále znamenají v mnoha zemích značné státní penále. Do hry by ovšem mohla vstoupit také cena, která byla pro německý trh stanovena na 76 160 Eur (cca 2 094 400 Kč). Jde tedy o poznání lepší nabídku než v případě GL 500, jež u našich sousedů startuje na sumě 95 973 Eur (2,64 milionu korun).
Pro český trh pak prozatím cenová politika ještě stanovena nebyla, s ohledem na levnější ceny uvedeného Mercedesu GL 500 se však dá očekávat, že GL 400 bude startovat pod dvěma miliony korun.
























Do Mercedesu GL se nově nastěhoval třílitrový šestiválec, který na všechna čtyři kola posílá 333 koní
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 2 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Šéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
před hodinouNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 2 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 3 hodinamiFord po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 5 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 11:53 - HondaMan
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon