Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes GLA 2014: přerostlé Áčko se předvádí hned na čtyřech videích
15.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové německé SUV se ukazuje také v pohybu, zvláště pak v terénu, kde využijete systému 4Matic. Více toho víme také spotřebě a sedadlech.
Nový Mercedes-Benz třídy GLA jsme si včera představili opravdu zevrubně. Mohlo by se tak zdát, že dnes již nebudeme mít co říci, jenže opak je pravdou. Stuttgartská novinka totiž aktuálně září také na videích, které jí zachycují na písčité pláži či na lesních cestách. Tím máme ideální příležitost trochu se rozepsat o pohonu všech kol 4Matic, o kterém jsme se dosud zmiňovali jen jako o položce z příplatkové výbavy.
Samozřejmě, pokud se v modelech Mercedesu jen trochu vyznáte, pak vám asi neřekneme nic nového. I nejnovější generace systému 4Matic totiž využívá elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky, která přerozděluje výkon mezi přední a zadní nápravou. Ovšem pouze za zhoršených jízdních podmínek, ve standardu totiž dokáže automatická dvouspojková převodovka 7G-DCT, která je součástí 4Maticu, zcela odstřihnout od dodávky síly motoru zadní nápravu.
Z dalších oblastí, kterých jsme se včera dotkli jen lehce, pak můžeme zmínit zadní sedadla, která lze nastavit do tzv. nákladní polohy. Její podstatou je napřímení opěradel do pravého úhlu, díky čemuž zavazadelník nabízí o 60 litrů objemu více než za standardního stavu. Na sedadlech přitom i nadále mohou cestovat pasažéři, jen se musí spokojit s trochu menším komfortem.
Výlet do Stuttgartu pak můžeme uzavřít doplněním spotřeby, která by se u dieselových modelů měla pohybovat v rozmezí 4,3 l až 6,6 l/100 km, zatímco vrcholná benzinová verze GLA 250 jezdí průměrně za 7,1 litru na sto kilometrů. Je tedy stejně žíznivá jako rychlá (0-100 km/h zvládne za 7,1 sekundy), přičemž v rámci nejvyšší tempa dosáhne 235 km/h.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva