Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes končí s modely AMG Sport, jen rok poté, co přišly na trh
14.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poněkud nepřehledná nabídka Mercedesů „skoroAMG” neměla dlouhého trvání. Verze osazené šestiválcem o výkonu 367 koní ale z portfolia značky nezmizí.
Infiniti není jedinou automobilkou, pro kterou jsou zmatky v nomenklatuře denním chlebem. Od svého japonského partnera se evidentně nakazila i německá značka Mercedes, která po všemožných dalších změnách nomenklatury nejnověji ruší řadu AMG Sport, která na svět přišla teprve před rokem. Označovat měla mezistupně mezi standardními modely a sportovními variantami z Affalterbachu a o pohon těchto vozů se pak nestaral exkluzivní osmiválec montovaný dle hesla „jeden muž, jeden motor“, nýbrž vcelku obyčejná šestiválcová pohonná jednotka s přeplňováním.
Jak si ale jistě mnozí povšimli během nedávného představení faceliftu Mercedesu SLK (označovaného nově jako SLC), dosavadní verze AMG zamířila se svým označením i reálnou náplní o hodně dolů. Třícípá hvězda představila místo dosavadního 55 AMG pouze verzi 43 AMG s tím samým přeplňovaným třílitrem o výkonu 367 koní, jaký má ve vínku např. Mercedes C 450 AMG Sport. Zdálo se to být „jen” nárazovou devalvací, ale znamenalo to více - příchod SLC 43 AMG byl jistým precedentem pro další kroky značky.
Označení AMG Sport totiž nezůstane bez nástupce, místo nich se v portfoliu třícípé hvězdy objeví modely jako C 43 AMG či E 43 AMG, které mají podle značky perfektně doplňovat již nabízené varianty C 63 AMG nebo E 63 AMG osazené právě oním osmiválcem. Jak se přitom na tento krok budou dívat majitelé pravověrných vozů z Affalterbachu, to je zatím sporné, nicméně zrovna pozitivní reakce nečekáme. Pro klientelu, která si může dovolit jen šestiválce, je ale změna strategie jistě vítaná.
My pak jen můžeme dodat, že označení „43“ se v historii sportovní divize z Affalterbachu neobjevuje poprvé. Použito bylo již u zcela první třídy C vyráběné v letech 1994 až 2000. Je však třeba dodat, že jej nesl sedan osazený 4,3litrovým osmiválcem, na jehož objem číslovka odkazovala. Tato logika však již v nabídce AMG nemá místo delší dobu, nová změna nomenklatury tak vlastně plně zapadá do stávajícího „šálení“ zákazníků.






















S příchodem Mercedesu-AMG SLC 43 odchází rovněž linie AMG Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 2 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 4 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 5 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 7 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva