Mercedes poprvé zažehl motor pro zcela novou Formuli 1, boj s Red Bullem začíná od nuly

Týmy Formule 1 se musí během každé zimní přestávky snažit, aby pro další rok přišly s něčím lepším, letos to mají ale vzhledem ke zcela novým pravidlům o poznání těžší. Mercedes hlásí první úspěch.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes poprvé zažehl motor pro zcela novou Formuli 1, boj s Red Bullem začíná od nuly

24.12.2021 | Petr Miler

Mercedes poprvé zažehl motor pro zcela novou Formuli 1, boj s Red Bullem začíná od nuly

/

Foto: Mercedes-AMG F1

Týmy Formule 1 se musí během každé zimní přestávky snažit, aby pro další rok přišly s něčím lepším, letos to mají ale vzhledem ke zcela novým pravidlům o poznání těžší. Mercedes hlásí první úspěch.

Možná vám ještě v uších zní komentář poslední Grand Prix letošního ročníku Formule 1, ve kterém všechna dramata sezóny 2021 vyústila v řež Lewise Hamiltona a Maxe Verstapenna na pár kilometrech trati posledního kola závodu v Abú Zabí. Nizozemský pilot využil příležitosti, kterou mu přihrála shoda (pro Mercedes) nešťastných okolnosti v předchozích kolech a po odvážném předjetí britského šampiona uzmul svůj první titul mistra světa.

Je to stále velmi živá historie, dramatickou minulost ale brzy vystřídá snad neméně dramatická budoucnost. Přes podivné chování Lewise Hamiltona, který od zmíněného závodu dodnes „nevylezl z nory” a hovoří se o možném konci jeho kariéry, předpokládáme, že se oba piloti příští rok opět utkají v tváří v tvář. Zda ale budou znovu na vrcholu hry, jak by řekli Britové, zůstává otázkou.

Do očekávaného vývoje se totiž míchají zcela nová pravidla, která ef-jedničky změní jako už dekády ne. Auta budou skoro k nepoznání jiná díky 18palcovým kolům s kryty a nízkoprofilovým pneumatikám, rozsáhle se změní aerodynamika více pracující s prouděním vzduchu pod vozem, přijdou jinak koncipovaná křídla, striktní zákazy využívání chlazení brzd k získání dalšího přítlaku i další novinky. A změní se také motory.

Elektrická část hybridních jednotek bude v zásadě totožná, příchod částečně syntetických paliv (zatím 10 %) spolu s dalšími změnami ale dovoluje použít nové kejkle, které třeba podle Ferrari dělají z nových motorů něco úplně jiného. Italové ten svůj zatím nepředvedli, Mercedes ale ještě před Vánoci ukázal, že jednotku pro nový monopost s kódovým označením W13 už vyvinul a poprvé nastartoval. V akci ji můžete vidět a slyšet níže.

Obecně se čeká, že to přes řadu změn budou znovu Němci, kdo bude poli technicky dominovat, neboť měli vzhledem ke své dřívější nadvládě nejvíce času se na novinky připravit. Ale kdo ví - takové změny přichází také s cílem přerušit éru dominance jednoho týmu a vzhledem k tomu, že Mercedes nakonec prohrál boj o titul šampiona mezi jezdci už letos, nemá rozhodně nic jisté.


Mercedes poprvé zažehl motor pro zcela novou Formuli 1, boj s Red Bullem začíná od nuly - 1 - Mercedes-AMG F1 M08 EQ Power plus engine 02Mercedes poprvé zažehl motor pro zcela novou Formuli 1, boj s Red Bullem začíná od nuly - 2 - Mercedes-AMG F1 M08 EQ Power plus engine 03Mercedes poprvé zažehl motor pro zcela novou Formuli 1, boj s Red Bullem začíná od nuly - 3 - Mercedes-AMG F1 M08 EQ Power plus engine 04
Mercedes zatím nový motor pořádně neukázal, vizuálně se ale asi nebude dramaticky lišit od starší jednotky M08. Poprvé v akci jej můžete vidět a slyšet níže. Foto: Mercedes-AMG F1

Zdroj: Mercedes-AMG F1

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.