Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes vytáhl své nové auto s motorem z F1 do běžného provozu, je to neobvyklý zjev
29.5.2021 | Petr Miler
Velmi ambiciózní a ve výsledku neméně komplikovaný proces vývoje auta pro běžný provoz spoléhajícího na motor z Formule 1 opakovaně balancoval na hraně propasti, nakonec ale podle všeho zdárně míří do cíle.
Uběhlo jen pár dnů od chvíle, kdy jsme jej mohli spatřit v akci na Severní smyčce Nürburgringu a nyní si pohled na něj můžeme dopřát znovu. Rozdíl je v tom, že zatímco předchozí záběry tohoto stroje byly neoficiální, o video přiložené níže se postarala přímo automobilka. A už soudě podle toho se zdá, že jeho vývoj se chýlí ke zdárnému konci.
Bylo by na čase, neboť „silniční Formule 1” Mercedesu, jak si tohle auto říká, je ve vývoji už roky. A nemělo tomu tak být. Od první veřejné prezentace vozu uběhly už čtyři roky a přinejmenším část z 275 zamýšlených exemplářů měla mít své majitele též už léta. Automobilka ale v roce 2019 přiznala, že s technikou modelu One má problém vejít se do limitů Evropské unie a auto musela zásadně přepracovat. Zákazníci se podle pozdějšího avíza měli dočkat počátkem roku 2021, ani to se ale realitou nestalo a nestane.
I tak je třeba optimismu, neboť kdyby auto nebylo skoro hotové, firma by neukazovala, jak s ním technický ředitel Jochen Hermann brázdí silnicemi v okolí Stuttgartu. Právě tím je nové, třebaže bohužel krátké video zajímavé - spatřit tuto placku na silnici působí docela nepatřičně a když si představíme, že i v takových místech bude s to předvádět akceleraci v řádu jednotek sekund i na rychlosti v řádu stovek km/h, půjde nepochybně o výjimečný zjev.
Dodejme, že byť použití původního motoru z F1 v silničním autě není reálné, One skutečně vsadí na agregát odvozený od toho, který pohání formulové monoposty třícípé hvězdy. Přeplňovaný šestiválec od objemu 1,5 litru točí v ef-jedničkách na volnoběh 5 000 ot./min, tady půjde asi o 1 500 ot./min, takže vážně nepůjde o úplně to samé. Přesto v jádru o stejný motor půjde a točit má navzdory přeplňování turbem až 11 000 ot./min a generovat výkon blížící se 1 000 koní.






Mercedes-AMG One už měl být léta v prodeji, nakonec ale dokončován až nyní. Soudě podle bující aktivity automobilky okolo něj bychom se premiéry produkčního provedení měli dočkat co nevidět. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 11 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva