Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pravidla EU absurdně zasáhla i silniční F1 Mercedesu, technika se musí změnit
1.5.2019 | Petr Prokopec
Jistě, pravidla mají platit pro všechny jedna a tatáž, ale je skutečně nutné aplikovat za každou cenu některé novinky i na vůz, který bude vyroben v 275 kusech a snad nikdo z majitelů s ním nebude pravidelně jezdit?
Není žádným tajemstvím, že Mercedes chystá silniční formuli. Hned dva exempláře si objednal Lewis Hamilton, další Nico Rosberg či David Coulthard. Otázkou však je, kdy si je budou moci převzít. Třícípá hvězda narazila na potíže s novými pravidly Evropské unie, které si vyžádaly prodloužení vývoje o celých devět měsíců.
Problémy začínají u příliš vysoko položeného volnoběhu původně závodního motoru. „Vysoké teploty nejsou problémem, motor se do tak závratných výšin nedostává. Výzvou ovšem je, jak udržet volnoběh na stabilních 1 200 otáčkách,“ přiznal šéf divize z Affalterbachu Tobias Moers. Ten zároveň dodal, že běžná hladina pro 1,6litrovou šestiválcovou jednotku se v případě monopostu pohybuje okolo pěti tisíc a i když v silničním naladění by se automobilka snadno dostala výrazně níž, Mercedes-AMG One by beztak neprošel homologací.
Problémem jsou emise pevných částic, které nová pravidla EU od loňského září striktně limitují i u benzinových motorů. Němci tedy museli přistoupit k dalším úpravám a mimo jiné osadí motor filtrem pevných částic, který by měl emise dostat do rozumných mezí. To je pro automobilku výzvou, neboť si současně nepřeje, aby s filtrem došlo ke snížení výkonu pod 1 000 koní. Vývojáři dlouho nevěděli kudy kam, nyní je však již dle Moerse tým na dobré cestě, a první vozy tak k zákazníkům mají zamířit v druhé půli příštího roku.
Na jednu stranu lze chápat, že silniční auto musí splňovat pravidla pro homologaci takových vozů, na stranu druhou je trochu hořce směšné, když musí filtr dostat i vůz tohoto ražení. Celkově jej bude vyrobeno pouze 275 kusů, navíc nelze čekat, že by s kterýmkoli z nich majitelé najížděli byť vysoké tisíce kilometrů za rok. Na celkové emise pevných částic aut v provozu to tedy bude mít prakticky nulový vliv, zvláště když po silnicích stále jezdí naprostá většina benzinů a ještě i dost dieselů, které žádný filtr mít nemusí.
Brusel je ale nesmlouvavý a možná proto má klientela podle šéfa AMG pro zpoždění pochopení. „Víte, co mi říkají? Hlavně se ujistěte, že vůz opravdu funguje. S hybridními vozy máme z minulosti nepříjemné zkušenosti, proto si klidně dejte na čas a udělejte vše správně,“ říká dále Moers. Jak se tedy zdá, třícípá hvězda měla při svém výběru opravdu šťastnou ruku a podobné zákazníky by jí mohla závidět asi každá automobilka. Na druhé straně, při této velkorysosti bude muset být AMG One perfektní, cokoliv jiného budou lidé brát jako zklamání.
Mercedes-AMG One ukázal svou techniku už předloni...
...sériové provedení ale právě kvůli jejím změnám zpozdí auto musí kvůli novým emisním pravidlům dostat mj. filtr pevných částic
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva