Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Morgan E+ zkusí zaujmout elektrickým pohonem s manuální převodovkou
13.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Morgan zkoumá možnosti spojení nové hliníkové šasí s elektrickým pohonem. O jeho výrobě na rozdíl od jiných projektů rozhodne skutečná poptávka.
Malosériový producent klasických automobilů modernizuje na všech frontách. Na ženevském autosalonu představí inovovaný Plus 8 vybavený osmiválcem BMW z modelu Supersports a ukáže typ Morgan Roadster osazený novým vidlicovým šestiválcem Ford cyclone o objemu 3,7 litru. Ve světové premiéře dále vystaví nástupce AeroMaxu, verzi Aero Coupe a kromě toho byste na stánku manufaktury měli najít výroční vůz 4/4 75th Anniversary Edition. Pokud si myslíte, že je to na tradičního malosériového výrobce o čtyři auta více, než jste čekali, tak vězte, že to pořád není všechno.
Už v polovině loňského roku se objevily informace o tom, že Morgan Motor koketuje s další britskou firmou Zytek a připravuje dva prototypy elektromobilů postavených na hliníkovém šasí modelu Supersports. O pohon se měly v obou případech postarat lithium-iontovými akumulátory poháněné elektromotory o výkonu 95 koní a maximálním točivém momentu 300 newtonmetrů. Zvláštností automobilů, které nesou pracovní jména Electric Morgan E+ mají být klasické pětistupňové manuální převodovky přenášející sílu na zadní nápravu.
Pokud přemýšlíte nad tím, jestli si malá automobilová firmička může dovolit investovat volné prostředky do podobných projektů, tak přemýšlíte správně. Nemůže. V tomto případě se o grant ve výši přes sto tisíc liber postarala asociace Niche Vehicle Network CR&D sdružující desítky v Británii působících firem, která podporuje uplatňování nových technologií na snižování emisí v automobilech. A nejedná se žádný spolek amatérů, k členům patří kromě Morganu také Aston Martin, Ricardo, Graziano, Westfield, Toniq, Tata, Spectre, Caparo a spousta dalších. Mimochodem ze společného fondu byl financován vývoj nové verze Morganu Three Wheeler.
Koncept (nazvěme jej třeba) Supersport E+ by měl být momentálně hotový a připravený pro ženevský autosalon, odkud vám jej dozajista představíme blíže. Morgan ale jeho sériovou výrobu neplánuje. Na výstavě chce sbírat názory a (patrně kusové) produkci by přistoupil jen pokud by se našlo dost zájemců.






Elektrický Morgan by měl být postaven na hliníkovém šasi společném pro modely Supersports a Aero Coupe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 2 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 2 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 3 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 5 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 6 hodinamiSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva