Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Morgan Plus 8: výroba britského klasika na dvouminutovém videu
13.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný vůz se stále vyrábí ručně, jeho sestavení od začátku do konce zabere jeden měsíc. Tak dlouho však u obrazovky sedět nemusíte.
Plány britské značky Morgan Motor Company se rozhodně nepodobají těm, které zde v poslední době představuje. Tedy hromadným expanzím, které počítají se sebeokrajovějšími modely a zahlcením zákaznické obce. Namísto toho sází v Malvernu na exkluzivitu a především tradiční ruční výrobu, která v případě modelu Plus 8 zabere jednomu technikovi od začátku až do konce jeden měsíc. I nadále je přitom využíváno jasanové dřevo. Na rozdíl od populární dezinformace však není používáno na výrobu šasí (tedy až na model Aero 8), rám je primárně hliníkový a dřevo je pouze jeho doplňkem.
Ačkoliv se přitom využití dřeva v moderní karbonové a kevlarové době zdá být přežitkem, Morgan bez problémů splňuje evropské bezpečnostní normy. Značka dokonce udává, že při crash testech modelu Aero se jí právě díky dřevěnému šasi povedlo dosáhnout ještě lepších výsledků při čelním nárazu. Aero 8 je ovšem trochu jinou kapitolou než model Plus 8.
Dvoumístný roadster je již od roku 1968 vyráběn na základě naprosto stejných principů, které z něj aktuálně činí nejlehčí osmiválcový osobní vůz na světě. A to přesto, že oficiálně produkce skončila již v roce 2004. Na četná přání však Morgan o sedm let později přivedl model Plus 8 zpět do nabídky, přičemž rozsáhlou doplňkovou výbavou a plněním individuálních přání předčí i další britskou značku, Rolls-Royce.
Ceny startují na částce 71 000 liber (cca 2 060 000 Kč), k čemuž si ještě musíte přičíst daň. V základu za to přitom dostanete 4,8litrový osmiválec z produkce BMW vyladěný na 367 koní, který stačí na zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Připlatit si pak můžete třeba za kožené čalounění, klimatizace nebo audio systém jsou ale standardem.
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejnovější články
Opel definitivně zrušil plán přejít jen na elektrická auta do roku 2028, nechce skončit jako Porsche
před hodinouSlavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
včeraŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
včeraŠéf Škody přiznal, že firma se bez spalovacích aut neobejde, ceny elektromobilů snižuje uměle na svůj účet
včera„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včera
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat