Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Morgan Plus 8: výroba britského klasika na dvouminutovém videu
13.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný vůz se stále vyrábí ručně, jeho sestavení od začátku do konce zabere jeden měsíc. Tak dlouho však u obrazovky sedět nemusíte.
Plány britské značky Morgan Motor Company se rozhodně nepodobají těm, které zde v poslední době představuje. Tedy hromadným expanzím, které počítají se sebeokrajovějšími modely a zahlcením zákaznické obce. Namísto toho sází v Malvernu na exkluzivitu a především tradiční ruční výrobu, která v případě modelu Plus 8 zabere jednomu technikovi od začátku až do konce jeden měsíc. I nadále je přitom využíváno jasanové dřevo. Na rozdíl od populární dezinformace však není používáno na výrobu šasí (tedy až na model Aero 8), rám je primárně hliníkový a dřevo je pouze jeho doplňkem.
Ačkoliv se přitom využití dřeva v moderní karbonové a kevlarové době zdá být přežitkem, Morgan bez problémů splňuje evropské bezpečnostní normy. Značka dokonce udává, že při crash testech modelu Aero se jí právě díky dřevěnému šasi povedlo dosáhnout ještě lepších výsledků při čelním nárazu. Aero 8 je ovšem trochu jinou kapitolou než model Plus 8.
Dvoumístný roadster je již od roku 1968 vyráběn na základě naprosto stejných principů, které z něj aktuálně činí nejlehčí osmiválcový osobní vůz na světě. A to přesto, že oficiálně produkce skončila již v roce 2004. Na četná přání však Morgan o sedm let později přivedl model Plus 8 zpět do nabídky, přičemž rozsáhlou doplňkovou výbavou a plněním individuálních přání předčí i další britskou značku, Rolls-Royce.
Ceny startují na částce 71 000 liber (cca 2 060 000 Kč), k čemuž si ještě musíte přičíst daň. V základu za to přitom dostanete 4,8litrový osmiválec z produkce BMW vyladěný na 367 koní, který stačí na zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Připlatit si pak můžete třeba za kožené čalounění, klimatizace nebo audio systém jsou ale standardem.
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 7 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 9 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 10 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
dnes
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
dnes
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
