Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Morgan Plus 8: výroba britského klasika na dvouminutovém videu
13.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný vůz se stále vyrábí ručně, jeho sestavení od začátku do konce zabere jeden měsíc. Tak dlouho však u obrazovky sedět nemusíte.
Plány britské značky Morgan Motor Company se rozhodně nepodobají těm, které zde v poslední době představuje. Tedy hromadným expanzím, které počítají se sebeokrajovějšími modely a zahlcením zákaznické obce. Namísto toho sází v Malvernu na exkluzivitu a především tradiční ruční výrobu, která v případě modelu Plus 8 zabere jednomu technikovi od začátku až do konce jeden měsíc. I nadále je přitom využíváno jasanové dřevo. Na rozdíl od populární dezinformace však není používáno na výrobu šasí (tedy až na model Aero 8), rám je primárně hliníkový a dřevo je pouze jeho doplňkem.
Ačkoliv se přitom využití dřeva v moderní karbonové a kevlarové době zdá být přežitkem, Morgan bez problémů splňuje evropské bezpečnostní normy. Značka dokonce udává, že při crash testech modelu Aero se jí právě díky dřevěnému šasi povedlo dosáhnout ještě lepších výsledků při čelním nárazu. Aero 8 je ovšem trochu jinou kapitolou než model Plus 8.
Dvoumístný roadster je již od roku 1968 vyráběn na základě naprosto stejných principů, které z něj aktuálně činí nejlehčí osmiválcový osobní vůz na světě. A to přesto, že oficiálně produkce skončila již v roce 2004. Na četná přání však Morgan o sedm let později přivedl model Plus 8 zpět do nabídky, přičemž rozsáhlou doplňkovou výbavou a plněním individuálních přání předčí i další britskou značku, Rolls-Royce.
Ceny startují na částce 71 000 liber (cca 2 060 000 Kč), k čemuž si ještě musíte přičíst daň. V základu za to přitom dostanete 4,8litrový osmiválec z produkce BMW vyladěný na 367 koní, který stačí na zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Připlatit si pak můžete třeba za kožené čalounění, klimatizace nebo audio systém jsou ale standardem.
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
