Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejbrutálnějšího svalovce z USA odhalil únik, toto je Dodge Challenger SRT Demon
10.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Takto velký nasávací otvor na kapotě na jiném sériovém autě nenajdete. Nejen ten ale řadí Demon ke špičce amerických sporťáků.
Doplněno 12:00: Vypadá to, že spekulace o výkonu vozu pohybující se kdekoli mezi 750 a více jak 1 000 koní byly pravdivější, než se zdálo. Vůz má podle údajně uniklých specifikací nabízet celkem tři jízdní režimy, ve kterých bude motor dodávat následující výkony.
Power Mode 1: 757 hp
Power Mode 2: 815 hp
Power Mode 3: 1 023 hp
Pro aktivaci „Power Mode 3” pak bude nezbytné natankovat alespoň 100oktanový závodní benzin, zvláštní řídící jednotku za příplatek okolo 75 tisíc Kč a aktivovaný mód pro závody ve sprintu, který dovolí motoru použít vyšší otáčky. Spatřit na vlastní oči to můžete níže. Pokud tohle bude pravda, půjde o skutečného démona na kolech...
Jednou z nejočekávanějších novinek letošního newyorského autosalonu, tedy motor show, která odstartuje již tento týden, je Dodge Challenger SRT Demon. Americká automobilka nám z něj ukázala již poměrně hodně, ostatně nejde o zcela nový vůz, ale „jen“ novou verzi již prodávaného muscle caru. Na druhou stranu však půjde o naprostý vrchol nabídky, který by se klidně mohl postavit i na vrchol potravinového řetězce při srovnávání s ostatními značkami.
Základem pro toto tvrzení by mohl být klidně i jeden jediný prvek, a sice nasávací otvor zdobící přední kapotu. Jde o největší sání, jaké se kdy na produkčním voze objevilo. Zatím sice není jisté, s jakou pohonnou jednotkou bude spojeno, nicméně pokud sázíte minimálně na 6,2litrový osmiválec HEMI z Hellcatu, nebudete daleko od pravdy.
Ve srovnání s dosavadní vrcholnou verzí, která se 716 koňmi a 881 Nm zvládá stovku za 3,6 sekundy a zvládá pokořit magickou třístovku, bude Demon daleko silnější. Hovoří se o různých cifrách, většina nám ale přijde příliš nízká nebo až přehnaně vysoká. Ať už ale bude skutečný výkon jakýkoli, měl by si odkroutit své s cílem dosáhnout co nejlepší akcelerace na stovku a čtvrtmíli. V prvním případě s hovoří o čase pod tři sekundy na stovku, čemuž má krom výkonu pomoci i nižší hmotnost a speciální obutí. Hmotnost vlivem oholeného interiéru (bude tu standardně jen sedadlo řidiče, to spolujezdcovo jen na přání) klesne oproti Hellcatu o zhruba 100 kilogramů, přilnavost naroste na dvojnásobek díky silničním semislickům nasazeným na 18palcových kolech.
Speciálně pro tuto variantu byl také naladěn podvozek, převodovka, launch control a dorazil i nový výfuk. Běžně motor spaluje běžný americký 91oktanový benzin, zároveň však zvládá jet i 100- a víceoktanový. K přepnutí režimu přitom slouží tlačítko na palubní desce. Více se dozvíme velice brzy, možná už v řádu hodin...

Nový uniknuvší snímek odhalil Dodge Challenger SRT Demon naplno...
...z údajně též uniklých specifikací se pak tají dech
Ani předchozí fotky ovšem nebyly upejpavé
A k vozu dostanete i speciální příslušenství
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub