Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové
5.6.2024 | Petr Prokopec
Tohle auto je na původně lidový sporťák Fordu až absurdně drahé, až ho ale uvidíte a uslyšíte v akci na nejnáročnějším okruhu světe, odpustíte mu nejen vysokou cenovku. Právě Nordschleife chce zdolat v rekordním čase.
Za 7,4 milionu korun si toho můžete koupit opravdu hodně. Taková suma vám postačí na byt v Praze, mimo tuto metropoli pak klidně i na menší statek. Stejně tak se díky ní můžete stát majitelem Porsche 911 GT3 RS s řadou příplatků. Nebo dokonce dvou Tesel Model S Plaid, jednoho Modelu 3 Performance, a ještě vám zbyde na několik „tankování“ u veřejných dobíjecích stanic. Vaše možnosti jsou tedy značné, ovšem jen do chvíle, než zamíříte k Fordu, neboť u modrého oválu se jedná o startovní čáru nejrychlejšího Mustangu historie.
Varianta GTD byla představena již loni, zatím však nezamířila k žádnému ze zájemců, ti si budou muset projít podobně trapným výběrovým procesem, s jakým byl spojen Ford GT. I když se ale jedná o ať potupný proces, komplikace zjevně budou stát za to. Automobilka totiž cílí na jeden z nejlepších časů, jakých kdy produkční auta dosáhly na Nordschleife. GTD se jistě nevyrovná Mercedesu-AMG One, který s časem 6 minut a 35 sekund drží rekord silničních aut, pod 7 minut se ale dostat chce.
Ford tedy neponechává nic náhodě a s prototypy vyrazil do pohoří Eifel, aby auto pro tento účel naladil co možná nejlépe. Klíčové jsou hlavně adaptivní tlumiče Multimatic ASV, které zajistí, aby byl vůz dostatečně tvrdý na okruzích, ovšem zároveň také alespoň trochu komfortní na veřejných silnicích. Protože se navíc jedná o zavěšení typu push-rod, Ford využil příležitosti a místo zadních sedadel instaloval okno, skrze které si můžete práci tlumičů užívat i při jízdě.
Kromě toho Mustang GTD dostane také systém DRS podobný tomu, jaký užívají monoposty Formule 1 nebo právě zmíněný Mercedes-AMG. A opomenout nesmíme ani 5,2litrový přeplňovaný osmiválec, který na Ringu pěje tak drsné árie, že začnete zvažovat prodej ledviny, abyste si toto provedení mohli dovolit. V tomto ohledu vás ale musíme zklamat, žádosti pro roky 2025 a 2026 již byly uzavřené. Nyní bude muset vedení značky odmítnout většinu z 7 500 zájemců.
Kolik kusů více než 800koňového placatého kupé ovšem nakonec vznikne, Ford zatím neupřesnil. Nebylo by však překvapivé, kdyby výroba byla omezena na 500 aut ročně jako u GT. Pokud pak navíc novinka bude plně následovat svého šestiválcového příbuzného, mohou majitelé počítat nejen s klauzulí zakazující přeprodej po dva roky od nabytí, ale také se slušným zhodnocením svých někdejších investic. GT se totiž dnes často prodává za dvojnásobek své původní ceny.
![Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové - 1 - Ford Mustang GTD 2023 prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové - 2 - Ford Mustang GTD 2023 prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové - 3 - Ford Mustang GTD 2023 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové - 4 - Ford Mustang GTD 2023 prvni sada 29](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Mustang GTD se zatím ukázal jen zvenčí, již to však spolu s některými informacemi stačilo k tomu, aby zájemci zavalili modrý ovál žádostmi o koupi. Po zhlédnutí níže přiloženého videa pak jistě zájem ještě naroste, aplikační proces však již byl uzavřen. Foto: Ford
Zdroj: CarSpyMedia@YouTube
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před hodinouNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 3 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 5 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.27. 12:04 - GeneHawkins
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha