Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejlepší motor BMW už nový nekoupíte, ojeté auto s ním ale přijde na pár set tisíc a jede libově
5.2.2022 | Petr Miler
Podobným strojům doba nepřeje. Z nabídky v Evropě už se musel pakovat a v polovině letošního roku se za ním zavře voda i ve zbytku světa. Už to z něj dělá vzácnost a jeho projev je podobně výjimečný, přesto si hodnotu nedrží ani trochu.
BMW letos oznámilo, že po 30 letech definitivě zastaví výrobu a prodej dvanáctiválcových motorů. Pochopitelně se tak stane s koncem sedmičkové řady generace G11, která byla i u nás donedávna k dispozici také ve verzi M760Li, jíž se letos rozloučí se zbytkem světa. Je to smutný okamžik pro všechny příznivce velkých, noblesních motorů, konec výroby a prodeje nových vozů ale pochopitelně neznamená konec naděje se k podobnému vozu dostat.
Pokud se smíříte s jeho předchozí generací sedmičky s označením F01, můžete si takový stroj pořídit snad i překvapivě levně. Je to vzácnost svého druhu, v celé německé nabídce Mobile.de je pouhých 24 takových vozů nejen z Německa, navíc obvykle nemají bůhvíjak vysoké nájezdy. Přesto je možné jej pořídit za ceny už okolo 400 tisíc a okolo 700 tisíc Kč můžete pomýšlet na kusy po 1. majiteli se stavem tachometru zdaleka nedosahujícím ani 100 tisíc km.
Má smysl o takový vůz stát? Jeho koupě jistě obnáší svá rizika, projev tohoto modelu ale zůstává i 7 let po skončení výroby pořád stejně mimořádný. Nejlépe vám to ukáže video AutoTopNL níže, které zachycuje v akci na německé dálnici zachovalý kousek z roku 2012. Ten by měl mít k dispozici většinu ze svých 544 koní a 750 Nm točivého momentu a i s velkou luxusní limuzínou dokáže pořádně zahýbat.
Podívejte se na to sami níže, je to představení, které stěží obstará jakýkoli jiný motor. Takový osmiválec může být klidně ještě silnější a auto s ním rychlejší, ale zvuková noblesa dokonale vyváženého dvanáctiválce s maximem točivého momentu k dispozici od 1 500 do 5 000 otáček je prostě neopakovatelná. Mít něco takového aspoň chvíli k dispozici za cenu obyčejné Octavie, to musí znít pro každého nadšence chtě nechtě lákavě.



Někdejší vrchol nabídky BMW dnes i velmi zachovalý koupíte za pár set tisíc, přitom stále předvádí na Autobahnu nevídaně noblesní dynamické představení, jak se můžete přesvědčit níže. Foto: BMW
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejčtenější články
Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
12.4.2025Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025GM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
13.4.2025Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
13.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva