Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h
19.6.2019 | Petr Miler
Scala přichází v době, která výkonným verzím obyčejných aut přeje stále méně, přesto alespoň jeden slušný motor nabízí. A ten se zjevně dokáže postarat o velmi dobré dynamické představení.
Škoda Scala je zajímavé auto s celkem nezajímavou nabídkou motorů. Na to, že se tváří jako „český Golf”, má k motorové paletě svého vzoru dost daleko a náročnější zákazník si může koupit jen jednu jedinou verzi. Tříválce jsou nepřijatelné pro všechno, čím jsou, diesel 1,6 TDI je příliš malý na to, aby prodal výhody naftových motorů a pak už zbývá jen 150koňový 1,5 TSI. Právě ten působí dojmem, že by mohl se Scalou slušně zahýbat. A není to jen dojem, jak ukazuje přiložené video.
Pořízeno bylo na německé dálnici, kde řidiče nenapadlo nic lepšího, než auto vzít a rozjet se s ním z klidu až na jeho maximální rychlost. A je to překvapivě rychlé představení. Na tachometrové stovce je Scala 1,5 TSI asi za 8,5 sekundy, na 160 km/h za 20 s, na 200 km/h ji to trvá necelých 35 sekund a po necelé minutě ukáže tachometr 246 km/h. Pak řidiče zbrzdí provoz, ale o mnoho více by asi stejně nejel.
To je dynamika překonávající technické parametry a i když je nepochybné, že ji výrazně pomohla odchylka tachometru a ve druhé polovině videa hlavně jízda z kopce, je to stejně zajímavé představení. Scala 1,5 TSI je navzdory své „vrcholnosti” pořád docela obyčejné auto se 150koňovým turbem, žádné RS a jako takové působí evidentně velmi živě. V tomto zjevně dobře navazuje na dřívější Rapid 1,2 TSI, který navzdory malému motoru též předváděl velmi slušnou dynamiku, i bez kopce. Na videu navíc vidíme verzi s automatem DSG, až dorazí alternativa s manuálním šestikvaltem, bude Scala 1,5 TSI nejen levnější, ale dost možná ještě rychlejší - dvouspojkové automaty nebývají zejména ve vyšších rychlostech zase tak efektivní, jak se tváří.
Vůbec špatně si nevedla Škoda Scala 1,5 TSI při akceleraci na německé dálnici. Sice s pomocí gravitace, ale i tak jede líp, než by mnozí čekali
Zdroj: Schwaben Checker@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva