Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Někdo se pokusil postavit repliku Ferrari z Renaultu, dopadlo to podle toho
24.11.2019 | Petr Miler
Ještě než se začnete hlasitě smát, raději řekneme, že nešlo o úplně obyčejný moderní Renault, ale historický Renault Alpine GTA. Srdce z něčeho takového bolí ještě víc.
Máme-li na smysl stavby replik všemožných slavných aut spatřovat v pokusu dostat se k co nejvěrohodněji vyhlížející obdobě stvořené s co nejmenšími ztrátami, pak autor tohoto stroje jednoznačně selhal.
Pokusil se postavit repliku F40, jednoho z nejslavnějších a dnes i nejcennějších supersportů Ferrari, což zní rozumně asi jako zkusit zopakovat cestu Titanicu přes oceán. Vzhledem k uspořádání, promyšlenosti a jakési ryzosti stavby F40 je skoro nemožné sáhnout po vhodném dárcovském voze a člověk stojící za touto kreací také po ničem vhodném skutečně nesáhl - rozhodl se začít se základy Renaultu Alpine GTA.
Zřejmě jen kovanějším automobilovým fandům se hned vybaví, co je tohle auto zač, neboť nejde o nic tuctového. Stroj z českých resp. československých revolučních časů je bez velkého přehánění dobový konkurent Porsche 911 s dokonce stejným uspořádáním - má motor vzadu a pohon zadních kol. V tomto případě se jedná o jednotku 2,5 V6 turbo s výkonem až 210 koní, z čehož vám asi nespadne čelist, auto ale vážilo jen 1 200 kg s uspořádáním 2+2, a tak až čtyři lidi svedlo rychlostmi do 247 km/h se zrychlením na stovku od 5,7 sekundy. To nezní zlé na francouzský sportovní cesťák.
Vůz měl i zajímavý, třebaže na první pohled ne nutně líbivý design, většina z něj ale v případě tohoto žlutého exempláře padla za oběť dopředu marnému pokusu udělat z něj zmíněné Ferrari. Výsledek je doslova tragický - nesedí proporce, linie střechy, záď je obézní až k zbláznění a soudě podle prachu všude na karoserii tohle auto stejně nejezdí. Smutná věc, na druhou stranu, kolik jiných „Ferrari F40” pro čtyři znáte...
Tristní pokus o přestavbu Renaultu na Ferrari má neméně tristní výsledek
Nedobrovolně dárcovský vůz je přitom legendou sám o sobě, na přelomu 80. a 90. let moc automobilek sportovní kupé s motorem vzadu a místem pro čtyři nedělalo
Zdroje: supercarspotter69@Instagram, Renault
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva