Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
17.6.2024 | Petr Miler
Tohle je obrovská ostuda, skoro se chceme ptát, zda předchozí generace toho samého auta není rychlejší. Co ale Mercedes mohl čekat, když i ze sportovního kupé udělal víc jak dvoutunové auto?
Mercedes loni odhalil novou generaci sportovního AMG GT a my jsme nestačili valit oči. Auto, které kdysi zazářilo i v našem testu a neměli jsme problém jej navzdory mnoha řidičsky nepřesvědčivým zkušenostem s jinými špičkovými AMG označit za konečně zajímavý stroj i pro nadšence, se stal tak těžkým, že bylo těžké brát ho vážně už proto. Základní provedení s hmotností 1 970 kg podle měřítek EU znamená, že se konkrétní specifikace s řidičem na palubě a plnou nádrží snadno dostanou s hmotností na metu okolo 2,1 tuny, což je jedním slovem katastrofa.
A není to jen papírová katastrofa, jak před pár dny dokázal jeden britský novinář, Harry Metcalfe, který auto neprozřetelně zvážil. Přesto může být ještě hůř, a to se všemi negativními projevy, které má vysoká hmotnost na svědomí. Jiný britský kolega, Mat Watson z Carwow, totiž poslal právě AMG GT v osmiválcovém provedení 63 do svého tradičního srovnání dynamiky na letišti s Porsche 911 Turbo S a Audi R8 GT. A znovu se děly věci.
Že v klání zvítězilo Porsche, ani nepřekvapí, 650koňová německá střela s nízkou dráhou letu je zejména v kratších sprintech k neporažení, s Audi by si ale AMG GT mělo poradit levou zadní. Má motor 4,0 V8 biturbo, má 585 koní a 800 Nm, má pohon 4x4. Vedle toho je R8 s atmosféricky plněným desetiválcem posílajícím sice až 620 koní, ale také jen 565 Nm pouze na zadní kola chudým příbuzným. Navíc je tu obrovský generační rozptyl - R8 je auto z roku 2015, nové AMG GT je loňská novinka. A za takovou dobu se odehrála spousta vývoje, která automobilky naučila zacházet s výkonem efektivněji.
AMG by GT tedy R8 mělo rozmáznout jako dotěrný hmyz, to by ale nesmělo vážit - držte se - 2 130 kg. 2,13 tuny v jednoúčelovém kupé 2+2, to je absurdní číslo. R8 přitom není žádná lehká váha, 1 570 kg bylo na supersport před 9 léty hodně, dnes je to o 560 kg, pět set šedesát kilo, přes půl tuny míň než u AMG. S takovým autem by se Mercedes měl jít bodnout a po srovnání Carwow skutečně může. Jak už padlo, vyhrálo Porsche, Audi ovšem navzdory logicky mizerným pevným startům - tohle není verze na sprinty - přepochodovalo Mercedes ve všech dynamických disciplínách, zejména sprinty s pružným startem jsou pro třícípou hvězdu zdrcující.
„Mercedes, tear down the weight!” chce se nám zvolat po vzoru Ronalda Reagana. Tohle je vážně otylý, navíc předražený (v Česku od 4 939 220 Kč) a podle nás neprodejný nesmysl, podívejte se na to sami.






Tohle není sporťák, to je velryba na kolech. Podle toho také funguje, však posuďte sami. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Obří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
včeraAudi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025
Nejnovější články
Hujer, Viktor Hujer: Šéf automobilky kritizuje EU za ústupek v nařizování elektroaut. On si prý udělal domácí úkol a ostatní mohli taky
včeraK mání je u nás vzácný superkombík pro chlapy z ocele. S přeplňovaným 6,2 V8 a manuálem jede až 308 km/h
včeraDetaily k novému obřímu motoru Fordu fascinují, s objemem 7,3 litru a výkonem přes 1 000 koní míří do osobních aut
včeraPozadí vzniku jediného dílu pro auto ukazuje, jak obrovským zásahem do fungování automobilek jsou Trumpova cla
včeraTohle auto musí být pro Volkswagen konečně hit. Pokud neuspěje s ním, už nemá z čeho brát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva