Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-AMG GT je tak tragicky těžký, že lehčí je nejen veškerá konkurence, ale i SUV Porsche
24.8.2023 | Petr Prokopec
Tohle auto vzniklo jako první seriózní konkurent Mercedesu pro Porsche 911 a ve své první generaci bodovalo. I tak bylo těžší, dnes ale může konkurovat leda stádu slonů - 911 se mu směje do tváře, dokonce i Porsche Macan je lehčí.
Mějte mě klidně za blázna, ale patřím mezi ty, kteří hmotnost auta pořád považují za klíčovou veličinu. Automobilová branže jako by tento parametr v posledních letech pustila ze zřetele a hmotnost nových vozů nechala vyšplhat do závratných výšin. Laťku celé branži nasadil elektrický Hummer, za jehož volant bez řidičáku na náklaďáku legálně ani nemůžete. V případě amerického pick-upu 1 278 kilo váží už jen baterie, celý vůz pak klidně i strhne váhu, pokud ta je pouze čtyřtunová. Elektromobily jako tento jsou ale jen symbolickou špičkou ledovce, který je prohnilý bez ohledu na typ pohonu. Stovky kil mezigeneračně přibírají i spalovací auta.
Je celkem jedno, kam se podíváme, korunu všemu ale tento týden nasadil Mercedes-Benz s druhou generaci kupé AMG GT. Tomu po vizuální stránce nelze mnoho vytknout, stále zde máme tvary připomínající někdejší Porsche 928, jen o trochu ostřeji řezané než minule. Kritiku si pak třícípá hvězda nezaslouží ani za motorový prostor, svou práci v něm totiž znovu odvádí čtyřlitrový osmiválec. Již během samotného představení nám ovšem veškerou radost zkazila naprosto nepochopitelně vysoká hmotnost.
Německá novinka totiž váží 1 970 kg. A pokud zatížíte její plnohodnotná přední a nouzová zadní sedadla, stejně jako zavazadelník, můžete k tomuto údaji přihodit ještě dalších 350 kilo. Rázem je tedy řeč o 2,3tunovém voze, kterého za soupeře Porsche 911 na rozdíl od předchůdce nemohou brát vážně už ani v Affalterbachu. Základní Carrera totiž váží 1 505 kg.
I když vůz ze Zuffenhausenu zatížíte veškerými přípustnými 455 kilogramy, stále je na tom o deset kilo lépe než prázdné AMG GT. Přičemž výrazně daleko od třícípé hvězdy není dokonce ani Cayenne, toto 4 930 milimetrů dlouhé SUV totiž v základu váží 2 055 kg. A když vezmeme v potaz jeho menšího sourozence, rázem lze na Mercedes koukat s ještě svraštělejším obočím - nejlehčí Macan v nabídce má totiž na kontě jen 1 845 kg, tedy o 125 kil méně než AMG GT.
Můžeme samozřejmě připustit, že všechny vozy s logem Porsche mají výhodu v menší, a tedy lehčí pohonné jednotce. Zuffenhausen tedy opustíme a zamíříme do Mnichova, konkrétně k modelu M8 Coupe. Ten dle údajů tuzemského zastoupení váží 1 975 kg, tedy stejně jako AMG GT. Jenže je to auto úplně jiné třídy, je to velké cestovní GT s osmiválcem s o čtyři deci větším objemem 10 cm délky navíc. Má tak i využitelnější zadní sedadla, je to M5 kupé, extrémně rychlý cesťák.
AMG GT ale má být supersport, auto pro řidiče, alespoň jím tedy byla první generace. Ta v době příchodu na trh, tedy v roce 2015, vážila 1 615 kg. Ani to pochopitelně není na potlesk, ve srovnání se současností se ale jedná o muší hmotnost. Přitom i před osmi lety se pod přední kapotou usadil tentýž přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec jako nyní. Mercedes tak neudělal pouhý krůček, nýbrž pořádný skok kupředu. Bohužel naprosto špatným směrem, mezigenerační nárůst hmotnosti o 355 kg je jedním slovem brutální.
Zmínit lze už jen odhad cen, které - stejně jako hmotnost - nebudou zrovna nízké. Za spřízněné SL55 totiž dáte 4 583 480 Kč, za SL63 pak 5 374 820 Kč. Kupé má být dražší než roadster, zájemci si tak nejspíše budou muset připravit 4,7 či 5,5 milionu korun. Respektive ještě mnohem více, pokud zabrousí do příplatkové výbavy. S tou pak sice nahoru zamíří komfort, luxus a technologie, stejně tak ale bude ještě větší i obezita vozu.



Nové AMG GT je pořádný cvalík, který je nejen o hodně těžší než konkurenční Porsche 911, ale dokonce svou hmotností překonává i Macan. Tedy SUV s plnohodnotnými a nikoli pouze dětskými zadními sedadly. Foto: Mercedes-Benz
Inspirace: Road and Track
Bleskovky
Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
před 6 hodinamiPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025
Nejnovější články
Žádané SUV Toyoty je i v bazarech horkým zbožím, díky tradičně zastaralé konstrukci se na něm hned tak něco neporouchá
před hodinouDalší značka přiznává, že bude muset předělat svůj elektromobil na spalovací pohon, asi nepomáhá ani spojení s prezidentem
před 3 hodinamiLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
před 4 hodinamiŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
před 6 hodinamiCeny nejlevnějších Tesel Model 3 v Evropě spadly tak nízko, že je vedle nich i Škoda Fabia mega drahá
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 06.22. 14:05 - pavproch
- Onboard videa 06.22. 13:50 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.22. 13:31 - Truck Daškam
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda