Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025 | Petr Prokopec
Tváří se jako malý, lehký a dostupný hot hatch, ve skutečnosti je to ale spíš otylý crossover s ohromnou hmotností a mizernou využitelností, který přesto stojí od 1,8 milionu výš. Kdyby aspoň vládl sprintům, ani to ale vždy nesvede, a to ani proti slabšímu a beztak těžkému BMW.
Jestli v něčem elektromobily jízdně excelují, pak je to zrychlení v přímce. O to se stará nejen jejich vysoký výkon dostupný prakticky okamžitě, ale rovněž schopnost s ním velmi efektivně pracovat. Tato kombinace je tak účinná, že velmi solidně popírá obvykle vysokou hmotnost těchto aut, ale dokáže ji popřít zcela? Ne tak úplně, jak nám pravidelně ukazuje třeba magazín Edmunds. Ten ke svým závodům ve sprintu přidal jednu jedinou otočku, která obvykle těžkým autům nesvědčí. Taková Honda NSX s 608 koňmi pak klidně vytře podlahu s 830koňovým Lucidem Air.
Někdy ale ani ono zrychlení v přímce není tak přesvědčivé. Loni to ukázal Sam CarLegion, když proti sobě postavil 550koňové BMW M3 CS, které pracuje jen se spalovacím pohonem, a 650konový Hyundai Ioniq 5 N. A ze závodu tehdy poměrně překvapivě vyšel vítězně spalovací sedan. Nyní Edmunds přistoupil ke srovnání stejných aut a prokázal, že Sam, kterého električtí fanatici (jako neobvyklé, že?) okamžitě vinili z nadržování BMW, nepodváděl.
I tentokrát totiž souboj ovládlo BMW, a to mu otočka ani nepomohla - je totiž také už hodně těžké. Souboj nakonec vypadal prakticky stejně jako loni v létě. M3 CS se tedy odpíchlo z místa způsobem, který spojujeme spíš s elektromobily. Stovku zvládlo za 3,1 sekundy a čtvrtmíli za 11 sekund, přičemž Korejec vždy zaostával o dvě desetiny. Cestou zpět se situace podstatně nezměnila. M3 CS tedy test zakončila časem 32,7 sekundy, Ioniq 5 N dorazil do cíle se ztrátou jedné desetiny.
Je to znovu rána pro Ioniq, který je mimo krátkodobé exhibice dynamiky prakticky nepoužitelný. Je totiž třeba zdůraznit, že i když váží absurdní 2,2 tuny, M3 CS s 1 840 kily není zase o tolik lehčí. K tomu má pořád jen a pouze spalovací pohon, o 100 koní míň, přesto vítězí. A to je třeba dodat, že Ioniq stojí na Hyundai podobně nesmyslných 1,8 milionu korun v základu a dá se čekat, že se během pár let bude prodávat za zlomek této ceny s vidinou dalšího poklesu. CS je dražší (je třeba volit z existujících aut, dnes od cca 2,5 milionu Kč výš), nejspíš to bude ale navždy auto za miliony, nakonec se podívejte, kolik dnes stojí jeho dávní předchůdci generací E46 nebo E36. Je opravdu těžké najít důvod, proč sáhnout po Ioniqu, i když i BMW M3 generace G80 má v představách nadšence k dokonalosti hodně daleko.



M3 CS se již nevyrábí, tím spíš si ale bude výhledově držet hodnotu. Vzhledem ke svým aktuálním cenám je velmi, velmi rychle, navíc nekonečně využitelné. Foto: BMW



Výkonnější Ioniq 5 N tak znovu položilo na lopatky, zatáčka navíc mu ale ve srovnání neublížila, i BMW je holt už hodně těžké. Foto: Hyundai
Zdroj: Edmunds@YouTube
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nejnovější články
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
před hodinou
Ford začal předělávat své showroomy na něco, co vypadá spíš jako jídelny Ikey, lidé tak asi mají zapomenout na mizérii jeho aut
před 2 hodinami
Nissan si prodal střechu nad hlavou. Ze sídla, které bylo symbolem jeho úspěchu, je symbol úpadku, kde je jen hostem
před 4 hodinami
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
před 5 hodinami
Hondě nezbylo než kapitulovat. Po 30 letech začala vyvíjet nový šestiválcový motor, ač si přála něco úplně jiného
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
