Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Esflow: sportovní Leaf ve stylu BMW Z4
9.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud se vám zalíbila technika Nissanu Leaf, ale jeho styl se vám zdá být příliš usedlý, máme pro vás řešení. Jmenuje se Esflow a je konceptem elektrického sporťáku právě na bázi Leafu.
Nissan Leaf sice nedávno zvítězil v anketě o evropské auto roku, ale nemá cenu si nic nalhávat - příliš krásy z per svých designérů nepobral. Právě toto je hlavní odlišnost čerstvě představeného konceptu Esflow, který na základech téže techniky staví vůz docela jiné koncepce i míry atraktivity. A představí se kde jinde než na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.
Při sledování futuristicky pojaté karoserie Esflow se vám zejména při pohledu z profilu a zezadu chtě nechtě vybaví jediný vůz, BMW Z4 Coupe předchozí generace. Má prakticky totožné proporce i pojetí zadních partií, pouze příď je významněji odlišná. Nemíříme přitom k tomu označit Esflow za pouhý plagiát, naopak, jsme rádi, že se agresivní a přitom účelné pojetí Z4 E86 vrací na scénu.
Vzhledem karoserie ale podobnost Esflow se Z4 končí. Pod kabátkem japonského konceptu najdeme docela jinou techniku. Vůz je totiž ryzím elektromobilem, což bohužel i předurčuje jeho budoucí osud. Za současného stupně rozvoje elektrických technologií se skutečně použitelný sporťák vyrobit zkrátka nedá. Ale co není dnes, může být za pár let.
Nissan ostatně ani o technice vozu mnoho neprozradil, řekl pouze tolik, že vychází z konstrukce Leafu. Na rozdíl od něj ale dvojice elektromotorů neznámého výkonu pohánějí zadní kola, což se u sporťáku sluší a patří. Motory jsou umístěny nad osou zadních kol, přitom každý pohání jedno z kol zcela samostatně. To umožňuje dokonalou optimalizaci přenosu výkonu na každé z kol tak, aby bylo dosaženo maximální trakce na rovině i v zatáčkách.
Ačkoli Nissan zdůrazňuje podobnost s produkčním Leafem, motory Esflow jistě stejné nebudou. Vůz má totiž zrychlit na stovku za pouhých 5 sekund, což je daleko před možnostmi současného elektronissanu. Automobilka dále přidává informaci o teoretickém dojezdu až 240 kilometrů na jedno nabití, půjde ale jistě o ryzí teorii. Lépe bychom mohli reálné možnosti Esflow posoudit při znalosti kapacity akumulátorů, tu si ale výrobce zatím nechal pro sebe.
Do interiéru nám Nissan nahlédnout nedovolil, říká o něm ale, že je „čistý a otevřený” a prvky použité v kabině zohledňují nutnost úspory hmotnosti. Se stejným přístupem je ostatně postaven i zevnějšek, který kombinuje hliníkové šasí s kompozitními prvky karoserie a ochrannou klecí.
Jsme zvědavi, co přesně Esflow nabídne za techniku a jak moc reálná bude vidina jeho sériové výroby. Svou zvědavost ale ukojíme zřejmě nejdříve 1. března v Ženevě.





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 8 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
před 4 hodinamiProdeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
před 5 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 7 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 8 hodinamiUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva