Nissan Esflow: sportovní Leaf ve stylu BMW Z4

Pokud se vám zalíbila technika Nissanu Leaf, ale jeho styl se vám zdá být příliš usedlý, máme pro vás řešení. Jmenuje se Esflow a je konceptem elektrického sporťáku právě na bázi Leafu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nissan Esflow: sportovní Leaf ve stylu BMW Z4

9.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nissan Esflow: sportovní Leaf ve stylu BMW Z4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud se vám zalíbila technika Nissanu Leaf, ale jeho styl se vám zdá být příliš usedlý, máme pro vás řešení. Jmenuje se Esflow a je konceptem elektrického sporťáku právě na bázi Leafu.

Nissan Leaf sice nedávno zvítězil v anketě o evropské auto roku, ale nemá cenu si nic nalhávat - příliš krásy z per svých designérů nepobral. Právě toto je hlavní odlišnost čerstvě představeného konceptu Esflow, který na základech téže techniky staví vůz docela jiné koncepce i míry atraktivity. A představí se kde jinde než na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Při sledování futuristicky pojaté karoserie Esflow se vám zejména při pohledu z profilu a zezadu chtě nechtě vybaví jediný vůz, BMW Z4 Coupe předchozí generace. Má prakticky totožné proporce i pojetí zadních partií, pouze příď je významněji odlišná. Nemíříme přitom k tomu označit Esflow za pouhý plagiát, naopak, jsme rádi, že se agresivní a přitom účelné pojetí Z4 E86 vrací na scénu.

Vzhledem karoserie ale podobnost Esflow se Z4 končí. Pod kabátkem japonského konceptu najdeme docela jinou techniku. Vůz je totiž ryzím elektromobilem, což bohužel i předurčuje jeho budoucí osud. Za současného stupně rozvoje elektrických technologií se skutečně použitelný sporťák vyrobit zkrátka nedá. Ale co není dnes, může být za pár let.

Nissan ostatně ani o technice vozu mnoho neprozradil, řekl pouze tolik, že vychází z konstrukce Leafu. Na rozdíl od něj ale dvojice elektromotorů neznámého výkonu pohánějí zadní kola, což se u sporťáku sluší a patří. Motory jsou umístěny nad osou zadních kol, přitom každý pohání jedno z kol zcela samostatně. To umožňuje dokonalou optimalizaci přenosu výkonu na každé z kol tak, aby bylo dosaženo maximální trakce na rovině i v zatáčkách.

Ačkoli Nissan zdůrazňuje podobnost s produkčním Leafem, motory Esflow jistě stejné nebudou. Vůz má totiž zrychlit na stovku za pouhých 5 sekund, což je daleko před možnostmi současného elektronissanu. Automobilka dále přidává informaci o teoretickém dojezdu až 240 kilometrů na jedno nabití, půjde ale jistě o ryzí teorii. Lépe bychom mohli reálné možnosti Esflow posoudit při znalosti kapacity akumulátorů, tu si ale výrobce zatím nechal pro sebe.

Do interiéru nám Nissan nahlédnout nedovolil, říká o něm ale, že je „čistý a otevřený” a prvky použité v kabině zohledňují nutnost úspory hmotnosti. Se stejným přístupem je ostatně postaven i zevnějšek, který kombinuje hliníkové šasí s kompozitními prvky karoserie a ochrannou klecí.

Jsme zvědavi, co přesně Esflow nabídne za techniku a jak moc reálná bude vidina jeho sériové výroby. Svou zvědavost ale ukojíme zřejmě nejdříve 1. března v Ženevě.


Nissan Esflow: sportovní Leaf ve stylu BMW Z4 - 1 - Nissan Esflow 01Nissan Esflow: sportovní Leaf ve stylu BMW Z4 - 2 - Nissan Esflow 02Nissan Esflow: sportovní Leaf ve stylu BMW Z4 - 3 - Nissan Esflow 03Nissan Esflow: sportovní Leaf ve stylu BMW Z4 - 4 - Nissan Esflow 04Nissan Esflow: sportovní Leaf ve stylu BMW Z4 - 5 - Nissan Esflow 05

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše