Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Pathfinder 2012: více na téma interiér, nic nového o motoru
10.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nissan se během měsíce chlubí už na druhém autosalonu novým Pathfinderem. Pořád tvrdí, že jde jen o koncept, skrývá snad něco?
Není úplně jasné, co tím japonská automobilka Nissan sleduje, ale poté, co před měsícem odhalila v Detroitu prakticky hotový model Pathfinder jako studii, dorazila s ním také na výstavu do Chicaga a opět mluví pouze o konceptu. Vůz je evidentně dokončen, ale je možné, že se stále pracuje na pohonném ústrojí. Firma pořád opakuje, že Pathfinder dostane zážehový vidlicový šestiválec ve spojení s variátorem CVT a slibuje o 25 procent nižší spotřebu ve srovnání se současným typem 4,0 V6 o výkonu 269 koní.
Minule jsme spekulovali, že Nissan využije koncernovou techniku a použije pohonnou jednotku Infiniti JX35, které má pod kapotou motor 3,5 V6 s výkonem 270 koní při 6 400 ot./min. a maximálním točivým momentem 336 Nm při 4 400 ot./min., ale pořád to také může být novější jednotka 3,7 l. Proč vlastně o modelu Pathfinder, který se od žebřinového rámu vrátil zpátky k samonosné karoserii, zase píšeme? Japonci zpřístupnili více fotek a informací k interiéru, a protože to není nijak výjimečně vzrušující čtení, probereme to expresně.
Kabina Pathfinderu je sedmimístná. Sedadla řidiče a jeho spolujezdce jsou ventilovaná a vyhřívaná. Druhá řada je dělená v poměru 60:40 a rovněž nechybí vyhřívání. Jejich konstrukce a posun v podélném směru byly navrženy tak, aby v kombinaci se široce otevřenými dveřmi nebylo nutné demontovat dětské sedačky, pokud chce někdo nastoupit úplně dozadu na sedačky třetí řady. Ty jsou dvě, takže jiné dělení než 50:50 by nedávalo smysl. Hodnoty objemu zavazadelníku podle obsazení kabiny Nissan nezveřejnil.
Japonci ovšem nezapomněli připomenout, že řidič má k dispozici bezklíčové startování, elektricky stavitelné „křeslo“, monitorování tlaku v pneumatikách, vyhřívaný volant nebo Around View Monitor poskytující 360stupňový obraz situace kolem vozu zobrazovaný pomocí monitoru a kamer. Pro posádku je dále připravené audio Bose, monitory systému DVD v opěrkách předních sedadel, třízónová klimatizace, bluetooth, připojení pro iPod a při manipulaci se zavazadly přijde vhod elektrohydraulické ovládání víka kufru.
Takže v podstatě je zde to samé, co může být v každém lépe vybaveném luxusním SUV a o to více máme důvod domnívat se, že Nissan odpoutává pozornost od buď nedokončeného, nebo narychlo přepracovávaného pohonu. Více už raději jen na fotografiích.








Exkurze po interiéru nebyla příliš objevná, dostanete jen to, co i v jiných luxusních SUV
Exteriér rovněž není neznámý, jediné, co Nissan ukrývá, je pohonná jednotka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program GP Francie v Le Mans včera 15:07
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu 5.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva