Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní

Jak naznačuje Qashqai, downsizing nemusí být pouze o snížení objemu, ale také o omezování výkonu. Nissan přesto ujišťuje, že řidiči nebudou strádat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní

3.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jak naznačuje Qashqai, downsizing nemusí být pouze o snížení objemu, ale také o omezování výkonu. Nissan přesto ujišťuje, že řidiči nebudou strádat.

Ortodoxní jádro příznivců atmosférických jednotek a motorů „objem-ničím-nenahradíš“ bude zásadně proti, ale v některých aspektech může mít downsizing alespoň dílčí pozitivní smysl. Třeba tak může vzniknout agregát s nižší hmotností, který napomůže vhodnějšímu rozložení hmotnosti a tím také lepším jízdním vlastnostem, a též něco, co má vyšší výkon než motor původní. Když se to ale vezme až příliš doslovně, vznikne něco jako náhrada Nissanu Qashqai s dieselovým dvoulitrem.

Ten měl výkon až 150 koní při 4 000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 320 newtonmetrů o dva tisíce otáček dříve. A jeho náhrada? Přeplňovaná šestnáctistovka se stejným točivým momentem při nižších otáčkách (1 750 ot/min.), jenže hlavně maximálním výkonem sníženým o dvacet koní.

Nissan přesto tvrdí, že k nižší spotřebě a emisím zvládne novinka pod kapotou stejnou maximální rychlost jako 2,0 dCi. Japonská značka dosud nezveřejnila detaily k dynamice, ale nabízí jeden parametr, kde podle měření automobilky menší agregát dominuje - pružnou akceleraci z 50 na 80 km/h. Patrně ale jen na nesmyslně vysoký převodový stupeň, kde nový motor využije větší výkon v nízkých otáčkách. Jinak mu těch 20 koní prostě bude muset chybět, to se nedá zamluvit.

V kombinovaném cyklu by měla šestnáctistovka s manuální převodovkou a pohonem předních kol jezdit za 4,9 l/100 km a to je o litr lepší hodnota než u identického vozu s dvoulitrem. V příštím roce pak bude možné kombinovat tuto verzi se systémem stop-start, který má snížit spotřebu až na 4,5 litru nafty. Motor se dostane do prodeje ještě letos a cena by se měla oproti Nissanu Qashqai 2,0 dCi snížit. Zbývá už jen dořešit, co s jednotkou 1,5 dCi, která má stejnou nebo horší udávanou spotřebu, nižší výkon a už ne takovou cenovou výhodu. Co takhle snížit její objem a výkon?


Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní - 1 - Nissan Qashqai 01Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní - 2 - Nissan Qashqai 02Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní - 3 - Nissan Qashqai 03Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní - 4 - Nissan Qashqai 04Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní - 5 - Nissan Qashqai 05Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní - 6 - Nissan Qashqai 06Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní - 7 - Nissan Qashqai 07Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní - 8 - Nissan Qashqai 08Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní - 9 - Nissan Qashqai 09Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní - 10 - Nissan Qashqai 10
Nissan Qashqai 1.6 dCi nahrazuje agregát 2.0dCi

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.