Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní
3.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jak naznačuje Qashqai, downsizing nemusí být pouze o snížení objemu, ale také o omezování výkonu. Nissan přesto ujišťuje, že řidiči nebudou strádat.
Ortodoxní jádro příznivců atmosférických jednotek a motorů „objem-ničím-nenahradíš“ bude zásadně proti, ale v některých aspektech může mít downsizing alespoň dílčí pozitivní smysl. Třeba tak může vzniknout agregát s nižší hmotností, který napomůže vhodnějšímu rozložení hmotnosti a tím také lepším jízdním vlastnostem, a též něco, co má vyšší výkon než motor původní. Když se to ale vezme až příliš doslovně, vznikne něco jako náhrada Nissanu Qashqai s dieselovým dvoulitrem.
Ten měl výkon až 150 koní při 4 000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 320 newtonmetrů o dva tisíce otáček dříve. A jeho náhrada? Přeplňovaná šestnáctistovka se stejným točivým momentem při nižších otáčkách (1 750 ot/min.), jenže hlavně maximálním výkonem sníženým o dvacet koní.
Nissan přesto tvrdí, že k nižší spotřebě a emisím zvládne novinka pod kapotou stejnou maximální rychlost jako 2,0 dCi. Japonská značka dosud nezveřejnila detaily k dynamice, ale nabízí jeden parametr, kde podle měření automobilky menší agregát dominuje - pružnou akceleraci z 50 na 80 km/h. Patrně ale jen na nesmyslně vysoký převodový stupeň, kde nový motor využije větší výkon v nízkých otáčkách. Jinak mu těch 20 koní prostě bude muset chybět, to se nedá zamluvit.
V kombinovaném cyklu by měla šestnáctistovka s manuální převodovkou a pohonem předních kol jezdit za 4,9 l/100 km a to je o litr lepší hodnota než u identického vozu s dvoulitrem. V příštím roce pak bude možné kombinovat tuto verzi se systémem stop-start, který má snížit spotřebu až na 4,5 litru nafty. Motor se dostane do prodeje ještě letos a cena by se měla oproti Nissanu Qashqai 2,0 dCi snížit. Zbývá už jen dořešit, co s jednotkou 1,5 dCi, která má stejnou nebo horší udávanou spotřebu, nižší výkon a už ne takovou cenovou výhodu. Co takhle snížit její objem a výkon?
Nissan Qashqai 1.6 dCi nahrazuje agregát 2.0dCi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 5 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejnovější články
- V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
před 2 hodinami - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 4 hodinami - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 5 hodinami - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 6 hodinami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva