Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Corvette předvedla svou dynamiku Evropanům, za její cenu je přímo oslňující
26.2.2020 | Petr Prokopec
Americký supersport se dostal do rukou prvním médiím v Evropě a ukázal, čeho je schopen. I na 200 km/h zrychlí dřív než řeknete Chevrolet.
Zaznívá to stále dokola, přesto se to zatím neohrálo. Osmá generace legendárního modelu Corvette představuje revoluci přinášející výkony drahých supersportů na dosah normálních lidí. Video zachycující akceleraci verze s evropskou přístrojovkou z klidu až na více než dvoustovku nejlépe ukazuje, že tohle auto je fantasticky rychlé.
Osmiválcové kupé s odnímatelným střešním panelem mělo při sprintu aktivovaný systém Launch Control, jeho osmistupňový automat ale zjevně zůstal v normálním režimu. O to působivější je, že Corvette C8 dosáhla mety 100 km/h již za 3,1 sekundy. Pokud si přitom uvědomíme, že oficiální data mluví o akceleraci z nuly na 96 km/h za 2,9 sekundy, je evidentní, že americký supersport disponující 502 koňmi a 637 Nm točivého momentu zvládá v reálném světě přesně to, co je uvedeno na papíře.
Oslňující jízda tím nekončí, během dalších zhruba osmi sekund se Corvette dostane na dvoustovku. Tím překonává i počáteční Nissan GT-R generace R35, což je opravdu skvělé, neboť japonský vůz disponuje sofistikovaným pohonem všech kol, zatímco kupé Chevroletu posílá veškerý výkon pouze na zadní nápravu. Oproti Nissanu však Corvette zaostává v nejvyšší rychlosti, neboť zatímco GT-R zvládá 315 km/h, u Chevroletu je konečnou 312 km/h.
Kromě toho je třeba dodat, že nad magickou třístovku se dostane pouze základní provedení, jež bylo naladěno na 497 koní a 630 Nm, to však není při sprintech tak rychlé. Kolik bude stát v Evropě, zatím stále nevíme, v USA ale základ pořídíte v přepočtu pod 1,4 milionu korun. Za paket Z51 Performance vylepšující onu akceleraci pak zaplatíte 5 tisíc dolarů (asi 116 tisíc Kč) navíc. Snad budou evropské ceny podobně atraktivní, třebaže výše zamíří zcela nepochybně.




Dynamika Chevroletu Corvette je vskutku působivá a odpovídá továrním datům, zde poprvé můžeme vidět v akci verzi pro Evropu
Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube
Bleskovky
Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
před 10 hodinamiRýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mnoha autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, i pro automobilky by to byla rána
před hodinouMini SUV od Dacie pro ty, kterým přijde i Duster moc drahý, jako ojeté boduje. Hlavně diesely si znamenitě drží hodnotu
před 3 hodinamiŠkoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
před 4 hodinamiVýroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
před 6 hodinamiBarva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 06.02. 17:07 - jerry
- BMW Divize 06.02. 17:07 - HondaMan
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.02. 14:48 - pavproch
- Rychlodotazy 06.02. 12:58 - jerry
- Politický koutek 06.02. 11:34 - Stepan
- Autopojištění - kalkulace 06.02. 10:31 - Vojta1988
- P: zvody a koncovka akrapovič R1300 GS 06.01. 10:53 - martinecko
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.31. 14:17 - pavproch