Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Mazda MX-5 2015: takhle by mohla vypadat, realitu uvidíme za pár dnů
12.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nadšenci pro kultovní roadster už zřejmě nemohou dospat, neboť letos uvede Mazda novou generaci MX-5. Design Kodo by na ní mohl mít i tuhle podobu.
Opravdoví fandové ikonické Miaty teď nemohou mít zcela klidné spaní, jelikož se již brzy stanou svědky premiéry zcela nové generace. Nejprve se zdálo, že vůz dorazí na autosalon v New Yorku, následně však již tato zpráva příliš věrohodně nevypadala. Jenomže nakonec ji Japonci snad kvůli omezení počtu srdečních příhod pro severoamerickou výstavu přeci jen přichystají, a tak ji v plné parádě uvidíme už za necelé dva týdny. Otázkou zůstává, zda půjde o koncepční nebo produkční vůz, neboť Mazda nám něco podobného udělala už několikrát. Naposledy se studií Hazumi, která předznamenávala příchod nové dvojky.
Co se týče MX-5, o finální podobě zatím můžeme těžko něco soudit, jelikož zachycené testovací prototypy zaobalily novou techniku zatím jen do starých šatů. Vycházet se dá jen z dostupných skic, které poukazují na jednoznačně ostřejší hrany a celkově agresivnější vzhled. Mazda se tak připravuje na výraznější odklon od filozofie, kterou razí legendární roadster od roku 1989, a zároveň přiblížení ke stávající trojce a šestce.
Náš starý známý Theo Chin si tak dal 1+1 dohromady a stvořil vizualizaci, jaká by od pravdy skutečně nemusela být vzdálená. Typická maska s úzkými světlomety a svalnatými blatníky by novince jistě slušela, stala by se dost možná nejatraktivnějším vozem za tuhle cenu. Nebudeme předjímat, musíme si počkat. Jisté, je že nové MX-5 zůstane koncepce kombinující vpředu uložený motor a pohon zadní nápravy.
Podle dřívějších úniků informací bude výraznějším obrozením použití šasi Skyactiv, které čtyřválcový motor umožní posunout za přední nápravu směrem k dvoumístné kabině, z čehož vykrystalizuje vhodnější rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy, nízký moment setrvačnosti, a tedy lepší ovladatelnost. Dočká si i nižšího těžiště. Pokud prý navíc postavíme novinku na váhu, ukáže nám ručička minimálně o 100 kilogramů méně než předtím. S plátěnou střechou se pak přiblíží metě jedné tuny a to už zní opravdu velmi „šťavnatě“. Výrobce se také kasá, že je nová MX-5 navržena a vyvinuta s cílem dosáhnout vynikající tuhosti karoserie a vyšší odolnost proti nárazu.
Nadále se neobjevily informace ohledně motorů, ale očekáváme použití zážehového dvoulitru Skyactiv-G z Mazdy 3. Předpokládáme však, že bude disponovat i vyšším výkonem než základních 120 koní. Ostatně Mazda nabízí v trojce i verzi se 165. Základní model však může využít nové, taktéž benzinové jednotky 1,5 Skyactiv, i když ten by museli ze stávajících 101 koní vybičovat k trochu vyšším výkonům. Soudě podle víceprvku na zadní nápravě, vůz bude jistě schopen pobrat v klidu i přes 200 koní. Do prodeje půjde nová generace v příštím roce, odhalena musí být už za pár dnů. Nechme se překvapit.

Pokud Mazda na nové MX-5 nechá vyřádit designéry, takhle nějak bude vypadat finální výsledek
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva