Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Mazda MX-5 2015: takhle by mohla vypadat, realitu uvidíme za pár dnů
12.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nadšenci pro kultovní roadster už zřejmě nemohou dospat, neboť letos uvede Mazda novou generaci MX-5. Design Kodo by na ní mohl mít i tuhle podobu.
Opravdoví fandové ikonické Miaty teď nemohou mít zcela klidné spaní, jelikož se již brzy stanou svědky premiéry zcela nové generace. Nejprve se zdálo, že vůz dorazí na autosalon v New Yorku, následně však již tato zpráva příliš věrohodně nevypadala. Jenomže nakonec ji Japonci snad kvůli omezení počtu srdečních příhod pro severoamerickou výstavu přeci jen přichystají, a tak ji v plné parádě uvidíme už za necelé dva týdny. Otázkou zůstává, zda půjde o koncepční nebo produkční vůz, neboť Mazda nám něco podobného udělala už několikrát. Naposledy se studií Hazumi, která předznamenávala příchod nové dvojky.
Co se týče MX-5, o finální podobě zatím můžeme těžko něco soudit, jelikož zachycené testovací prototypy zaobalily novou techniku zatím jen do starých šatů. Vycházet se dá jen z dostupných skic, které poukazují na jednoznačně ostřejší hrany a celkově agresivnější vzhled. Mazda se tak připravuje na výraznější odklon od filozofie, kterou razí legendární roadster od roku 1989, a zároveň přiblížení ke stávající trojce a šestce.
Náš starý známý Theo Chin si tak dal 1+1 dohromady a stvořil vizualizaci, jaká by od pravdy skutečně nemusela být vzdálená. Typická maska s úzkými světlomety a svalnatými blatníky by novince jistě slušela, stala by se dost možná nejatraktivnějším vozem za tuhle cenu. Nebudeme předjímat, musíme si počkat. Jisté, je že nové MX-5 zůstane koncepce kombinující vpředu uložený motor a pohon zadní nápravy.
Podle dřívějších úniků informací bude výraznějším obrozením použití šasi Skyactiv, které čtyřválcový motor umožní posunout za přední nápravu směrem k dvoumístné kabině, z čehož vykrystalizuje vhodnější rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy, nízký moment setrvačnosti, a tedy lepší ovladatelnost. Dočká si i nižšího těžiště. Pokud prý navíc postavíme novinku na váhu, ukáže nám ručička minimálně o 100 kilogramů méně než předtím. S plátěnou střechou se pak přiblíží metě jedné tuny a to už zní opravdu velmi „šťavnatě“. Výrobce se také kasá, že je nová MX-5 navržena a vyvinuta s cílem dosáhnout vynikající tuhosti karoserie a vyšší odolnost proti nárazu.
Nadále se neobjevily informace ohledně motorů, ale očekáváme použití zážehového dvoulitru Skyactiv-G z Mazdy 3. Předpokládáme však, že bude disponovat i vyšším výkonem než základních 120 koní. Ostatně Mazda nabízí v trojce i verzi se 165. Základní model však může využít nové, taktéž benzinové jednotky 1,5 Skyactiv, i když ten by museli ze stávajících 101 koní vybičovat k trochu vyšším výkonům. Soudě podle víceprvku na zadní nápravě, vůz bude jistě schopen pobrat v klidu i přes 200 koní. Do prodeje půjde nová generace v příštím roce, odhalena musí být už za pár dnů. Nechme se překvapit.

Pokud Mazda na nové MX-5 nechá vyřádit designéry, takhle nějak bude vypadat finální výsledek
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 7 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
Nejúchvatnější Octavia, kterou dnes uvidíte, vás donutí zapomenout na veškerou zášť vůči české automobilce
17.8.2025Elektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
17.8.2025Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva