Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km
28.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Třílitrové spotřebě nemusíte věřit, faktem ale je, že není uměle zdeformována předem nabitou elektřinou. V extrému by Prius sto km za tři litry zvládnout mohl.
Nová Toyota Prius se po mnoha únicích představila už v září, tehdy si ale prožila svých pár dnů slávy hlavně díky tomu, že je zcela mimořádně ošklivá. Její design je tak podivný, že člověk snad musí i podezírat ropnou lobby z dosazení svých designérů na místa projektantů tohoto modelu. Je zkrátka obtížné věřit, že nový Prius někdo stvořil s upřímným přesvědčením, že dělá něco pěkného...
Ale zanechme žertovných konspiračních teorií a podívejme se na to, co je okolo další generace Priusu opravdu nové. Jde o technické údaje. Pravda, o těch už byla řeč, jenže týkaly se pouze japonského trhu, kde Toyota prodává třeba i čtyřkolku. Především ale - a jde tu hlavně o jeden klíčový údaj - vychází z odlišných japonských norem. A s jejich pomocí si v Evropě představu o možné realitě uděláme o poznání hůře.
Po představení evropských specifikací už je tedy jasné, že vůz má zvládnout 100 km jízdy se spotřebou jen 3,0 litru benzinu na 100 km. Samozřejmě, půjde o „cinknutý” výsledek stvořený obvyklými metodami, i na jejich poměry je ale velmi nízký. A to musíme připomenout, že nový Prius standardně není plug-in, nemůžete jej dobít doma ze zásuvky, takže se nejedná o zcela nesmyslnou cifru jako třeba u Opelu Ampera a spol.
Další údaje jsou do značné míry známé, a tak jen zopakujme, že vůz pohání 98koňová benzinová 1,8 a elektomotor se 72 koňmi, které ovšem dohromady složí nanejvýš 122 koní. Jaksi průměrné dynamice definované akcelerací na stovku za 10,6 sekundy a maximální rychlosti 180 km/h se tak nemůžeme divit. Prius má ale bodovat hlavně spotřebou - jak žhavé to ovšem bude s těmi třemi litry na sto, ukáže časem až praxe...




























I nový Prius má bodovat hlavně spotřebou paliva. A přesně o to se snaží...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 31 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
