Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi A8 se konečně zbaví pohonu předních kol, hliníku ovšem ubude
30.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka se čtyřmi kruhy ve znaku prý pro rok 2016 chystá skutečný přelom. Poprvé od konce druhé světové války představí sedan s pohonem zadních kol.
Zdá se, že automobilový svět čeká velká změna. Až doposud to bylo BMW, Mercedes či Lexus, kdo reagoval na tlak zákazníků, kteří po vzoru Audi A8 požadovali modely s pohonem všech kol. Tato skupina fanoušků luxusních limuzín je ale očividně méně početná než hlouček klientů, který již několik let vštěpuje dealerům Audi do hlavy, že pohon předních kol se v tomto segmentu nenosí.
Z Ingolstadtu začaly proudit zvěsti o tom, že příští generace A8 plánovaná na přelom roku 2016 a 2017 by měla dostat pohon všech nebo jen zadních kol. Postavena má být na modulární platformě MSB, kterou Porsche vyvíjí pro druhou generaci Panamery. Tento krok sice ještě nebyl potvrzen, má však svou logiku.
Koncern Volkswagen Group se aktuálně snaží o maximální snížení nákladů, a tak je sdílení platforem v rámci začleněných značek přímo vyžadováno. Navíc, novým šéfem vývoje Audi se stal Wolfgang Dürheimer, který v minulosti pracoval právě pro Porsche a je s novou platformou více než obeznámen.
Nová A8 by navíc s pomocí platformy MSB shodila řadu kilogramů, přestože značka již neuvažuje o celohliníkové konstrukci. Místo toho má být použit jakýsi „hybrid“, který bude kombinovat odlehčené kompozitní materiály s vysokopevnostní ocelí.
Otázkou je, nakolik jsou tyto zvěsti pravdivé. Do roku 2016 je ještě daleko a Audi A8 navíc v příštím roce čeká velký facelift. Ten by přitom měl zahrnovat i modernizaci motorů, neboť jak u třílitrového turbodieselu, tak u benzinového W12 značka na konkurenty ztrácí.






Budoucí generace Audi A8 možná bude postavena na modulární platformě MSB, kterou vyvíjí Porsche. Díky tomu bude možná zástavba pohonu zadních kol. Vlajková loď značky by ovšem přišla o celohliníkovou konstrukci
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Suzuka 8h - první kvalifikace 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 včera 10:28
- O víkendu se koná Suzuka Eight Hours včera 08:36
- Petr Najman po Chimay: „Upevnění první pozice v IRRC“ včera 07:50
- Bude Can Öncü čtvrtým továrním pilotem Yamahy v WorldSBK? 30.7.2025
Nejčtenější články
Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva