Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi Q5 2017 natočeno zblízka při testech, inspiruje se A4, Q3 i Q7 (videa)
3.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka chce na vrchol své třídy. Proto sáhne jen po evolučním vzhledu, který doplní platforma a motory z Audi A4 či virtuální kokpit.
Pokud vám neunikl náš článek o loňských prodejích SUV v Evropě, pak jste dozajista zaregistrovali, že nejžádanějšími modely jsou Renault Captur, Nissan Qashqai, Volvo XC60 a BMW X5. Koncern VW Group tak nevládne žádném z podkategorií tohoto dnes tak populárního segmentu, přestože každoročně chrlí na trh hned několik novinek. A zatímco jiná než první pozice takového Audi Q7 se prozatím dá přejít proto, že loni došlo ke střídání stráží první a druhé generace, v rámci segmentu SUV střední velikosti mají u čtyř kruhů důvod k nespokojenosti, neboť aktuálně již osmileté Volvo XC60 překonalo stejně starý model Q5. Ten se tak musel spokojit s druhým místem.
Tato pozice je Němcům jistě nepříjemná, zvláště když Q5 je nejprodávanějším modelem značky. Příchod druhé generace je tedy o to důležitější, přičemž automobilka nehodlá ponechat nic náhodě. O designových výstřelcích tedy nemůže být řeč, místo toho novinka převezme řadu detailů z nového Audi A4, se kterým bude sdílet i platformu a pohonné jednotky. O těch ale až později, nyní se zaměřme na vzhled, který nám do značné míry odhalují nová videa.
Na nich je zachycen testovací prototyp sice s nemalou kamufláží, nicméně taková silueta je jasně patrná. Stejně jako čelní světla, která vycházejí ze zmiňovaného sedanu/kombíku. Masku si nové Audi Q5 pro změnu vypůjčilo od většího modelu Q7, koncová světla nás pak přivádí k menšímu crossoveru Q3. Aby toho přitom nebylo málo, pak můžeme zmínit ještě virtuální přístrojový štít, který se u novinky rovněž objeví a který již používají všechny poslední novinky značky.
Kromě toho se Q5 dočká většího množství dotykových displejů a touchpadů než dříve, což bude doprovázet méně tlačítek. Počítat můžeme také s větší konektivitou nebo elektronickými berličkami v podobě parkovacího asistenta, autonomních brzd a aktivního monitoringu jízdních pruhů. Pod kapotou se pak objeví především dvoulitrové a třílitrové motory, které svými výkony pokryjí škálu od 190 do 252 koní.
Dále se očekává příchod plug-in hybridu, který by měl zvládnout 70 kilometrů čistě na elektřinu, zatímco druhou stranu nabídky mají okupovat modely SQ5 a Q5 RS. V prvním případě by výkon měl narůst někam k 350 koním, ve druhém pak nejspíše na více než 400 koní. Tato varianta by přitom měla do vínku dostat nově vyvíjené šestiválcové twin-turbo, kterým bude disponovat i chystané Audi RS4.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 24.11.2025
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
před 9 hodinami
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
před 11 hodinami
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
